Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Is jouw diervoeder diervriendelijk?
koekje:
Je weet zelf ook wel dat mijn katten rauw eten en ik brok en blik ook meuk vind.
En je weet zelf ook dat als bepaalde stoffen binnen waardes vallen, het ook best beter zou kunnen. Zo zou ik me mss ook best redelijk in leven kunnen houden met een HB van 6 (ik noem even iets als voorbeeld, geen idee wat de ondergrens is), maar met 8 voel ik me stukken beter.
Er zijn nu eenmaal dieren die hun bestaan te danken hebben aan het opeten van andere dieren. Daar kan je lang en moeilijk over doen en spastische dingen voor proberen te vinden als vegetarisch voer voor carnivoren, maar het blijft nep en ergens proberen om het natuurlijke na te bootsen.
Of je kan het gewoon accepteren dat er nu eenmaal carnivoren op de wereld zijn en niet meer er over zeiken.
Draek:
--- Citaat van: koekje op 21 maart 2010, 18:02:24 ---Er zijn nu eenmaal dieren die hun bestaan te danken hebben aan het opeten van andere dieren. Daar kan je lang en moeilijk over doen en spastische dingen voor proberen te vinden als vegetarisch voer voor carnivoren, maar het blijft nep en ergens proberen om het natuurlijke na te bootsen. Of je kan het gewoon accepteren dat er nu eenmaal carnivoren op de wereld zijn en niet meer er over zeiken.
--- Einde van citaat ---
Tuurlijk is het zo nep als welk voer je het dier ook geeft.
Maar als iemand die keuze maakt kijkt die niet alleen naar die ene kat, maar ook naar alle anderen dieren. Dan is vegavoer toch een oplossing om een balans te vinden daarin. Liefst natuurlijk beter als er geen huisdieren zouden zijn. :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie