Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Halal-discussie laait op in Vlaanderen

<< < (3/4) > >>

Draek:

--- Citaat van: Daphne op 14 februari 2007, 17:03:00 ---Ja, maar halal betekent toch ook dat de dieren een goed leven hebben gehad?

--- Einde van citaat ---

Nee niet perse... sommige vinden bioindustrie ook een goed leven.

moonflower:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 14 februari 2007, 15:11:40 ---Het gaat moslims erom dat er een imam is geweest die wat rituelen uitvoerde enzo. Dus dat een islamtisch keurmerk alles heeft goedgekeurd.
--- Einde van citaat ---
Elke site die ik nalees over wat halal-slachten is, rept erover dat op het moment van de slachting het ritueel (het uitspreken van “Bismillah Allahu Akbar”) moet worden uitgevoerd. Zoals bijv. hier. Kun je mij niet wijs maken dat in al die grote slachterijen er constant een imam aanwezig is. Of zou het misschien toch zo zijn, en heeft die kerel er een lekker bijbaantje bij ;)

J@n:

--- Citaat van: moonflower op 15 februari 2007, 01:15:49 ---Kun je mij niet wijs maken dat in al die grote slachterijen er constant een imam aanwezig is.

--- Einde van citaat ---

Dat hoeft ook niet. Als de slachter maar een moslim is die z'n mes slijpt als het dier niet kijkt.

moonflower:

--- Citaat van: J@n op 15 februari 2007, 07:06:03 ---
--- Citaat van: moonflower op 15 februari 2007, 01:15:49 ---Kun je mij niet wijs maken dat in al die grote slachterijen er constant een imam aanwezig is.

--- Einde van citaat ---
Dat hoeft ook niet. Als de slachter maar een moslim is die z'n mes slijpt als het dier niet kijkt.

--- Einde van citaat ---
Maar Draakje suggereerde van wel..  

En als de slachter enkel een moslim mag zijn, dan zouden bij de grote slachterijen de niet-moslims onder de slachters er binnen korte tijd uit geconcurreerd kunnen worden, vanwege de goede export. Dat zou toch een belachelijke situatie zijn.

Draek:

--- Citaat van: moonflower op 15 februari 2007, 08:59:25 ---Maar Draakje suggereerde van wel..  

En als de slachter enkel een moslim mag zijn, dan zouden bij de grote slachterijen de niet-moslims onder de slachters er binnen korte tijd uit geconcurreerd kunnen worden, vanwege de goede export. Dat zou toch een belachelijke situatie zijn.

--- Einde van citaat ---

Ok.. misschien geen imam.. maar iemand die dat dus gaat uitspreken enzo. Er was iig iets qua ritueel gedoe.

Overigens had ik het iets verkeerd.. het was nog geen meerderheid qua vlees wat (ritueel) onverdoofd geslacht wordt, maar wel al een groot deel wat sterk groeiend is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie