Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vlees eten of autorijden
Lovelocker:
Lieverd, bloemen zijn dood. Ze stuipen nog wat na in een urn met water met hun voortplantingsorganen.
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 19 februari 2007, 19:27:08 ---Lieverd, bloemen zijn dood. Ze stuipen nog wat na in een urn met water met hun voortplantingsorganen.
--- Einde van citaat ---
:'(
Aiko:
--- Citaat van: Lovelocker op 19 februari 2007, 19:27:08 ---Lieverd, bloemen zijn dood. Ze stuipen nog wat na in een urn met water met hun voortplantingsorganen.
--- Einde van citaat ---
Wat niet wegneemt dat het hoogst apart is om geamputeerde plantaardige geslachtdelen op je tafeltje te hebben staan tot rotting toeslaat, als je erbij nadenken gaat. Verbieden die perverse naaktdoenerij...!
Lovelocker:
Een plantsje is natuurlijk altijd beter en milieuvriendelijker. Al laten de meeste mensen ze ook dood gaan. De meeste met blommetje willen licht en niet eindigen op de salontafel.
Ik heb dapper de planten op het werk niet meer water gegeven, trouwens. Nummer 3 kieperde ik zondag j.l. in de vuilnisbak. 1 was behandeld als een moerasplant en de andere 2 als een cactus. Dat waren ze niet.
Tot afscheid zou ik wat kunstplanten kunnen schenken, of zou dat vals zijn...even over nadenken maar.
De bewoners zien geen verschil iig.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Lovelocker op 19 februari 2007, 19:21:20 ---Bloemen houden van mensen en omgekeerd. Doe maar wat van die auto's weg. De teelt kan o.h.a. een stuk milieuvriendelijker. Maar ik vind het nogal wat om voor anderen te beslissen.
Mijn ouders/nu alleen mijn moeder...altijd bloemen. Zou nog liever op het eten bezuinigen. Anderen zitten aan de anti-depressiva, een stuk milieu-onvriendelijker waarschijnlijk.
--- Einde van citaat ---
'k Dacht wel dat jij hierop ging reageren. 'k Vroeg me nog af of ik er een relativerende smiley bij had moeten zetten.
Natuurlijk moet de bloementeelt wat mij betreft niet volledig verboden worden. Maar de huidige teelt van snijbloemen is bijzonder milieubelastend en dat moet gewoon veranderen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie