Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Acné-huidproblemen
Schanulleke:
--- Citaat van: Chantal op 03 juni 2009, 15:56:58 ---...Het is inderdaad wel zwaar...
--- Einde van citaat ---
Van welke bijwerkingen heb je last dan?
Chantal:
Laat ik het zo zeggen... de lijst met (mogelijke) bijwerkingen is erg lang, die kan ik hier niet allemaal opnoemen. Ik slik het nu een week. De eerste bijwerking die ik heb, is droge lippen, ik moet bij blijven smeren. Gisteren had ik hoofdpijn. Ik krijg bijna nooit hoofdpijn, dus ik reken het als een bijwerking. En vanochtend had ik een lichte bloedneus, ook een bijwerking (bloedneuzen krijg ik ook nooit, behalve op een berg). Van depressie heb ik nog niets gemerkt, ik voel me prima en positief, maar mensen die hier aanleg voor hebben, zullen een groter risico hiervoor hebben. Je mag geen alcohol drinken, vanwege je cholesterol, en je moet dus op je eten letten, want je hebt grotere kans op verhoging van het LDL (slechte) cholesterol.
Verder is er natuurlijk het probleem voor vrouwen dat ze absoluut niet zwanger mogen worden, omdat roaccutane een stof bevat die erg op vitamine A lijkt en dus ook zware mutaties bij de foetus veroorzaakt (mannen mogen wel verwekken). Je krijgt er dus verplicht anti-conceptie bij, behalve als je aantoonbaar niet vruchtbaar bent.
Ik heb het ervoor over, want na 6 maanden ben ik bijna zeker van mijn huidproblemen af die ik al heel erg lang heb.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Isotretino%C3%AFne
lieve lijn:
wow heftig zeg die bijwerkingen.. maar fijn dat het zo goed helpt!
Hizikigrrrl:
Hier gaat het ook erg goed met het vitamine A-zuur! Af en toe heb ik nog een vervel-dag, maar door tussendoor te scrubben en te vetten kan ik dat nu tegengaan. Mijn porieen zijn echt zienderogen geslonken! Ik ga het sowieso nog enkele maanden gebruiken, want het effect is het grootste na een half jaar gebruik.
Chantal:
Ik ben nu al weer een paar weken van de roacutane af en mijn huid ziet er nog steeds mooi uit. Helaas moet ik zo langzamerhand mijn haar weer wat vaker wassen, maar ja :)
Ik heb nog één laatste checkup volgende maand en dan is alles hopelijk voor altijd goed.
Het enige wat ik nu merk, en ik weet niet of dit door deze medicijnen komt, het lijkt alsof ik lactose intolerant ben geworden. Misschien hebben de medicijnen een ontsteking veroorzaakt in mijn darmen, maar ik heb pas net de link gelegd tussen melkproducten en buikpijn, dus ik ben nog niet naar de dokter geweest. Ik gebruik nu sojamelk en geen kaas tot ik meer weet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie