Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Call 'em Boer:
Een pracht van een vink, heel rood, die opvloog omdat ik passeerde en meteen daarna als een vuurpijl recht omhoogschoot omdat er na mij een auto passeerde waar het vinkje niet doorheen kon. Magnifieke acrobatiek; ik heb m een open doekje gegeven.
Call 'em Boer:
Ik haalde koffie en wachtend op het pruttelende geluid van het koffiemasjien keek ik naar buiten waar ik in een boom een zwartkop ontwaarde. Collega geroepen om hem te laten zien; andere collega had t te druk met de uitstelregeling - hij wist niet wat hij miste.
Een zwartkop, zeg maar een fitis, maar dan met zijn scheldakje in een pot zwarte inkt gedoopt. Een coole vogel, man.
Call 'em Boer:
Gisteravond in de esdoorn bij ons achter in de tuin twee puttertjes. Nog niet eerder gezien dit jaar.
Als ik het schrille geluid hoor van de groenling, ga ik kijken waar ie zit. Het wordt een tic. Maar ik vind m bijna altijd.
Monique:
Gisteren in het kader van mijn cursus een excursie gehad door 'mijn achtertuin': de twijzeler mieden. Heel mooi, dwars door het veld over blauwgraslanden, veenmos en elzenbroekbos. In het laatste zat een havik te broeden, die van zijn nest opvloog toen wij passeerden.
Hizikigrrrl:
Er kwam een reiger overgevlogen vandaag, meerdere keren. 1 Keer ging hij op het schuurdak van de buren zitten en had ik mijn fotocamera net in de andere kamer liggen! Uiteraard was ie weg toen ik terug kwam. Tijdens het avondeten maken kwam hij weer heel laag overgevlogen. Ik gok dat ie toen weer naar huis ging.
Zou hij afkomen op een oranje nepvis in mijn cementbak met water? En zijn ze stom genoeg om daar meerdere keren in te trappen? Anders moet je net het geluk hebben dat je het ziet dat hij komt vissen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie