Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (38/104) > >>

Call 'em Boer:
Meermalen de zang gehoord van een paar puttertjes die mij gezelschap hielden toen ik gisternamiddag in de tuin aan het werk was. Eerst trof ik er een in de boom bij de buurman in de tuin, later twee in de Esdoorn die bij ons in de tuin staat.

Putters zien en horen is leuk, nog leuker was de ontmoeting met een ander vogeltje dat nochtans veelvuldig waar te nemen is. Maar niet zoals gistermiddag… Ik schoffel en ik hoor de een ijl gefluit, een soort van aanhoudende piep. Noch in de coniferenhaag noch in de esdoorn een vogel te zien (behalve een dikke duif). Dan kijk ik in de vlinderplant en zie op ooghoogte een pimpelmeesje zitten dat met zijn vleugels klappert (misschien had ie een bad genomen en was ie ze aan het drogen?) en aanhoudend op hoge toon een deuntje fluit. Ik kijk m recht in zijn snaveltje – hij blijft fijn fluiten en klapperen. Een ogenblik later vliegt ie weg.

Was heel cool.

Lovelocker:
Oeverzwaluwen dus, veeeeeeeeeeeeeeeel  :) Ik neem aan dat ze ook uit het zuiden komen?

bambi:
Vier buizerds tijdens een lange wandeling :)

Call 'em Boer:
Vandaag gewone vinken, putters en groenlingen.

Flapke:
Er woont iets in onze brievenbus, ik weet niet wat maar het heeft een bodem gemaakt van mos.

Er staat een noodemmer met een briefje naast.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie