Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (39/104) > >>

Call 'em Boer:
Dat is leuk, een vogelnestje in je brievenbus.

Ik heb r 1 ontdekt op n meer voordehandliggende plek, namelijk in een boom. Maar dan wel een nestje van putters. Kleine puttertjes, lijktt me helemaal superdeluxe.

Gister nog iets bijzonders gezien: parende meerkoeten. Middenop de Linge, buik aan buik, klapperend  met de vleugels en blaffend; soms snavel aan snavel. Lynn heeft gelijk, de meerkoet is een heel speciale vogel.

Call 'em Boer:
Tijdens fietstochtje vanmiddag waargenomen een ekster die slim en behendig gebruikmakend van de wind op een lantaarnpaal landde. Hij vloog ter hoogte van de beoogde landingsplaats, spreidde even zijn vleugels en liet zich er als het ware door de wind op kantelen. “Hé man dat is cool wat jij daar doet!” kon ik niet nalaten te zeggen. Een waar inlijstmomentje, en dat was het.

Monique:
En dat terwijl eksters in de meeste wijken op dit moment 'not done' zijn. Ik vind ze wel mooi. Waar ik meer hinder van ondervind op dit moment: kauwen die onze stal proberen te kraken. Ik neem het ze niet eens helemaal kwalijk: jarenlang een vrije in- en uitvliegroute gehad, nu een vers mooi rieten dak met enkele kruip-insluip-hoekjes die je keer op keer worden ontnomen. Verder wel leuk en zeer schattig: 2 koolmeespaartjes aan de nestel in resp. de mussenflat en de observatienestkast. En een meute nestelende mussen onder onze eigen en buurmans' dakpannen.

Hizikigrrrl:
Ik heb mijn eerste mereljong van het jaar gezien! Wat zijn ze toch schattig :heart:.

Het murmeltje liet met zijn gepiep een mannetjesmerel, die hij van achteren benaderde, zich het leplazerus schrikken. Ik dacht even dat de grote merel de kleine ging aanvallen.
(Je zag hem denken: "Annie? Marietje? Nee, dat is allemaal al langer dan 4 weken geleden, phew! Jij bent niet van mij, toedeloe!)

Flapke:
dood baby vleermuisje op de zolder  :(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie