Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Call 'em Boer:
Bij mij ook een zanglijster in de tuin; eigenlijk is dat elk jaar zo. Grappig beest, doet ook een telefoongeluidje, waar mijn moeder intrapt.
-Wilma, de telefoon gaat bij jou!
-Neje, het is de vogel!
Gister tijdens pauzewandelingetje een koekoek over zien vliegen die zichzelf verraadde door een paar keer koekoek te roepen.
Op Schier trouwens nog gezien dat kraaien niet alleen buizerds maar ook gerust een kiekendief verjagen. Al toonde de kiekendief zich duidelijk minder lijdzaam dan de gemiddelde buizerd die ondanks zijn forse voorkomen al gauw het hazenpad kiest.
Hizikigrrrl:
Bij mij rond het huis zit de laatste week een een nogal luidruchtige vogel die ratelt (ik noem hem Emiel Ratelband), takketakt en fladdert dat het een lieve lust is. Mijn moeder dacht dat het een jonge kraai was, maar zonet zag ik er 2 samen op de grond lopen en takjes verzamelen. Niet echt iets wat jonge vogels doen.
Maar eens even gegoogled en het blijkt dus een spreeuw te zijn!
Call 'em Boer:
Tijdens de gisteravondwandeling behalve een niet identificeerbaar vogeltje dat snel vloog en wel iets van een stealth in miniatuur had, dan ook inderdaad een buizerd gezien die achternagezeten werd door een kraai. Een mooie buizerd met veel wit in zijn verendek; en een bangebroek.
(Als ik August Strindberg geheten had, zou ik nu hebben geschreven: Is dit toeval? De inkt is nog niet opgedroogd of ik neem waar wat ik zojuist geschreven heb: een buizerd die door kraai verjaagd wordt! Wat hebben de machten met mij voor, dat ze dit zo ensceneren? Wat is het dat de voorzienigheid wil van mij?)
Call 'em Boer:
Op de Rijndijk in Wageningen een rietgors. Eigenlijk best makkelijk te herkennen. Zwarte muts, witte sjaal.
Of zou het toch een matkop geweest zijn?
Christiaan:
--- Citaat van: Valse Profeet op 18 mei 2008, 16:49:25 ---dan ook inderdaad een buizerd gezien die achternagezeten werd door een kraai.
--- Einde van citaat ---
Ja, dat heb je, dat vogels roofdieren in hun territorium wegklieren. Ze doen het ook met katten, hoor. 't Is niet alsof een buizerd heer en meester is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie