Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (6/104) > >>

Harry:
Zeearenden broeden bij de Oostvaardersplassen.

Lynnova-Geerhartje:
Onderweg naar mijn werk deze week al een paar maal een eenzame scholekster gezien. Zwartwit verenpakkie en een mooie lange oranje snavel.

Dinsdagavond toen ik naar huis reed als ik me niet vergis een goudvink. Roder dan een gewone vink en met veel dikkere snavel. Vloog heel acrobatisch weg toen ik remde om hem te bekijken.

Twee jaar geleden heb ik eens een gewoon vinkje van het asfalt geraapt dat waarschijnlijk door een auto was geraakt. Hij was dizzy, maar had geen toonbaar letsel. Meegenomen kantoor in en iedereen laten zien. Iedereen ontdaan. Eenmaal boven op mijn werkplek aangekomen werd het vinkje wat alerter. Ik opende het raam en zette het vogeltje in de dakgoot. Hij bleef nog even beduusd zitten kijken en vloog toen weg. Een jaartje later ontving ik nog een brief van hem waarin hij me bedankte voor mijn goede zorgen. Toch sympathiek.

Lynnova-Geerhartje:
En afgelopen donderdagmiddag mijn eerste zwartkop gezien.

Harry:
Kapotte webcam kost zeearenden 'moment of fame'.

Lynnova-Geerhartje:
Afgelopen zondagmiddag, toen Lynnova en ik een wandeling maakten door de uiterwaarden van de waal, nog gespot, een tapuit. Of een oeverpieper. Maar ik denk een tapuit.

Gistermiddag nog puttertjes gezien; ik herken ze ook aan een lichte gekwetter.

Verlanglijstje van nog te ziene vogels: de gele kwikstaart, de hop en de wielewaal.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie