Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (52/104) > >>

Hizikigrrrl:
Een kneu in de berk! Ik hoorde een ander gezang dan normaal en dacht eerst dat het een ontsnapt zebravinkje was die hier ook rond schijnt te vliegen, maar na uitvoerige determinatie ben ik ervan overtuigd dat het een kneutje is. Een kilometer verderop zijn er enkele weken geledenook  3 waargenomen.

Het beestje was niet bepaald bang, want ik kon onder het berkenboompje gaan staan om hem te filmen en hij zat op 3 a 3,5 meter hoogte.

http://waarneming.nl/foto_details.php?id=371943

Call 'em Boer:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 29 juli 2008, 18:52:47 ---Een kneu in de berk!
--- Einde van citaat ---

Heel leuk. Ik heb dat ook, als ik gezang hoor dat ik niet herken, spits ik mijn oren en kijk om me heen. Sneu maar nog nooit een kneu gespot.

Vanavond tijdens eten in tuin een zeer brutale koolmees die op nog geen twee meter van ons af ging zitten, en ons heen bleef vliegen. Even zag t er zelfs naar uit dat ie mijn cap als zitplaats wilde uitkiezen, want hij kwam recht op me af gevlogen, maar op eht laatste moment veranderde hij toch van gedachte.

Hizikigrrrl:
De kneutjes staan nu ook op de foto! Vanmiddag hoorde ik ze weer zingen en ben het geluid gevolgd naar het parkje. Meneer Kneu had zijn vrouw deze keer ook meegebracht en saampjes zaten ze te zingen bovenin een grote eik.

Call 'em Boer:
Vanochtend een barmsijsje zien wegvliegen. Twee groene spechten ook. En een kievit die de aanval opende op een joekel van een buizerd. De buizerd wordt zo langzamerhand de risee van de roofvogels, geplaagd als hij wordt door jan en alleman.

Call 'em Boer:
Maandagmiddag nog in de tijd gewerkt en een meesje met veel geduld heel dicht genaderd. Zo dicht dat ik hem van de coniferentak had kunnen plukken, gesteld dat ik tot zoiets in staat zou zijn qua mentaliteit en vlugbewegeniciteit. Maar zo cool joh. Zo;n kwebbelend meesje van zo dichtbij. Begrijp Birdy steeds beter.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie