Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (58/104) > >>

Call 'em Boer:
Gister, ik was op weg naar Garoeda voor een lekker potje Gado Gado, hoorde ik veel schril vogelgepiep boven me en telkens als ik omhoog keek zag ik groepjes van tien twaalf vogels met een mij onbekend silhouet naar de bomen op het eilandje in de hofvijver vliegen. Halsbandparkieten dus. Die slapen daar.

Hizikigrrrl:
Hier is de sperwer ook weer teruggekeerd van zijn vakantieadres in het bos. Misschien dat Nelis hem/haar een beetje afschrikt...

Lovelocker:
Een zwartkop is het...geen twijfels bij identificatie. Zat net aan mijn Leycesteria formosa te snoepen. Niet zo bijzonder, wel voor mij dus. Nooit eerder gezien.

bambi:
Ik zag dinsdag iets raars: het leek op een kwikstaart (lange zwart-met-witte staart), met geel bij de borst, maar zo groot als een ekster. Ik heb de hele peterson doorgebladerd, maar kan niets er bij vinden.

Hmm, op de site die lovelocker noemt zie ik dat er een 'grote gele kwikstaart' bestaat: dat dekt de lading wel. Maar ik twijfel nog wel.

Call 'em Boer:
t zal wel n grote gele kwikstaart geweest zijn hoor. Ik heb ze in Frankrrijk ook wel gezien. Leuk beest.

Die zwartkop trouwens ook. Zag ik twee jaar geleje voor t eerst. Maar is toch best wijdverbreid.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie