Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Lovelocker:
Het was geen wielewaal, Bambi, neem ik aan? Dat zou uiterst bijzonder zijn, want vogel laat zich zelden zien. Wel horen. Ik ken iemand die hem roept in de Heemskerkse duinen. Plek is bekend om de wielewalen.
"Kom mee naar buiten allemaal, dan roepen wij de wiele-wiele-waal" is dus niet alleen een oersuf liedje ;)
bambi:
--- Citaat van: Lovelocker op 30 november 2008, 19:31:09 ---Het was geen wielewaal, Bambi, neem ik aan? Dat zou uiterst bijzonder zijn, want vogel laat zich zelden zien. Wel horen. Ik ken iemand die hem roept in de Heemskerkse duinen. Plek is bekend om de wielewalen.
"Kom mee naar buiten allemaal, dan roepen wij de wiele-wiele-waal" is dus niet alleen een oersuf liedje ;)
--- Einde van citaat ---
Nee, ik zou bijna zeggen: helaas, want die ziet er spectaculair geel uit!
Mijn vogel stond op het dak iets verderop, waar een laag water op stond. Het kan dus van alles zijn, waterminnend of niet, aangetrokken door de bomen rond de school of juist uit de polder vlak bij ....
Call 'em Boer:
Na lang zoeke denk ik um gevonde te hebben, de vogel die ik vanmiddag toen ik de vaat deed op het stoepje zag: een heggenmus. Wijdverbreid en talrijk, maar schuw, hetgeen verklaart waarom ik um nie meteen herkende en opzoeke moest.
Vanmiddag toen ik in de kou mun Say Dartig ston te wasse, vloog er ne troep staartmezen over mun kop naar de esdoorn in onze tuin. Staartmezen die over je heen vliegen, het voelt als een zegening.
Vanovund toen ik me na twee borde spetti meh saus en parmezaan vertrede ging drie vallende sterrre gezien. Gewenst dak nog mar veel lekkere scheetjes mag late.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Call 'em Boer op 13 december 2008, 21:55:22 ---Vanovund toen ik me na twee borde spetti meh saus en parmezaan vertrede ging drie vallende sterrre gezien.
--- Einde van citaat ---
Dan heb je waarschijnlijk iets van 'de Geminiden' gezien.
--- Citaat ---Tussen 7 en 17 december zijn de Geminiden weer actief. Dit is een meteorenzwerm die trage en heldere 'vallende sterren' voortbrengt. De radiant (het punt aan de hemel van waaruit alle meteoren lijken te vertrekken) is gelegen nabij de ster Castor van het sterrenbeeld de Tweelingen. Het maximum van deze zwerm is voorzien in de nacht van zaterdag 13/12 op zondag 14/12 rond middernacht. Op 12/12 was het Volle Maan, de zwakkere exemplaren zullen verdrinken in het maanlicht.
--- Einde van citaat ---
Call 'em Boer:
Nah cool toch?
Vandaag nog een pracht van een groene specht gezien, vanuit de auto, maar wel van heel dichtbij. Hij zat op de grond, heel groen, kop heel rood, als zoon ijsje van vroeger.
En verdomd weer een heggenmus, ditmaal in een heg, wat wel toepasselijk is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie