Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Call 'em Boer:
kWas vanmarge aant spoaie, zag ik weerom een leuk vogeltje in de boom. Ik stond stil en hij vloog naar een struik dichter bij mij, maar nog kon ik hem niet onderscheiden vanwege het grauwe weer. Hoe zegt men dat in geleende taal: een typisch geval van jammer.
Lovelocker:
Het zwartkoppenechtpaar (nu ja, ik heb niet naar hun trouwbelofte gevraagd) komt dagelijks terug. Mijn Leycesteria formosa ligt op hun vaste route. Plant hem aan, Gerard, zou ik zeggen.
Leuke struik: laat leuk, lang leuk. Het voordeel van plantsjes is dat ze blijven staan waar je ze zet.
We zouden trouwens een vegatopia-stekkenruilbeurs kunnen organiseren. Iedereen biedt aan en vraagt, want itt boeken, moeten we dat voorbereiden en dan dit voorjaar aan de gang en ergens in de zomer afspreken.
De Leycesteria stekt heel gemakkelijk en wil zich in anderen hun tuinen ook uitzaaien. Bij mij hebben de zaailingen geen kans, vanwege dat er geen kale grond is, nergens niet(vanzelf).
bambi:
Ik zit te genieten van mijn roodborstje, pimpel-, kool- en staartmezen, een scharrelende merel. :)
Ik ben zo bang dat een nieuw huis minder vogeltjes gaat hebben...
Call 'em Boer:
Een goudvink, zomaar in de tuin!
En vanmiddag tijdens bootschappe doen een zilvermeeuw die op een gemorste zak frieten afdook. Ik hield in met mun karretje zodat ie rustig een lekker stukkie uitkiezen kon. Dat deed ie en meteen daarna vlogie fluks weg. Maar wa denkie, hij laat het frietje uit zijn snavel valle. Ik hou weer in met mun karretje en zeg komma, pak je frietje mar; en da detie. Was zo waanzinnig cool!
Ook een heel leuk pakketje ontvangen van de vogelbescherming waar ik lid van geworden ben. Erg mooie fotoos in Vogels, het blad dat je 5x per jaar krijgt, adde lid zij. (Die foto van zeven koolmeesjes op een dooie tak in de sneeuw, oho, zeer sjeun.)
Call 'em Boer:
Oewaah! Deze dag kan niet meer stuk! En niet alleen omdat mijn moeder niet op het woord kunnen komende de paus aanduidde met diejen ouwe kèl ut Rome. Nee, voornamelijk en vooral vanwege dat ene kleine vogeltje dat ik nooit eerder zag, dan vandaag 2008, 2e kerstdag: een goudhaantje! Ik liep door een pad waarvan ik de naam niet noem en zag aan weerszijden staartmezen in de takken van de boompjes hangen. Ik stond stil en baalde dat mijn telefoon niet genoeg batterij meer had voor een foto, zo dichtbij waren ze. Staartmezen, ze zijn om te knuffelen zo schattig. En ze kwetteren ook zo licht en zo lief. Maar ik hoorde ook een ander vogelgeluid, een dat mij onbekend in de oortjes klonk. Ik keek en zag – een goudhaantje! Geen spreekwoordelijke maar een echte met zoon gele ovaal op zijn voorhoofdje. En hij was niet bang. Ik stond stil en hij zag mij voor een boom aan. Ik zag hem foerageren van tak tot tak en kolibriejen ook, superdeluxe kleine vogel, gezegende, gebenedijde! Ja lieve mensen en aanverwante artikelen, Godt is werkelijk Groot!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie