Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (65/104) > >>

braam:
Vroege vogels is niet obscuur maar ook niet perfect. Een tijdje geleden verbaasden ze zich in dat programma over zeer vroege bloei van sneeuwklokjes. Tijdens een wandeling sprak ik een boer en die zei dat dat heel normaal was. Er zijn rassen die heel vroeg bloeien, niets bijzonders.

Call 'em Boer:
En dan ga ik nu weer de eendjes voeren. Kocht nog snel een brood op de markt in Wageningen bij bakkerij het Stoepje. Ik zee tis veur de inddjes. Toen zee da meske dak twee broje kreeg voor de prijs van een mits ik t nie zelf zou opete. Ick zee neje da doek nie.

Eva:

--- Citaat van: Call 'em Boer op 10 januari 2009, 19:21:29 ---Toen zee da meske dak twee broje kreeg voor de prijs van een mits ik t nie zelf zou opete. Ick zee neje da doek nie.

--- Einde van citaat ---

Zonde. Ben je bang dat je de eendjes teveel verwend op die manier? Maar je kunt zo'n brood ook invriezen en pas volgende week voeren...

Lovelocker:

--- Citaat van: braam op 10 januari 2009, 07:20:29 ---Vroege vogels is niet obscuur maar ook niet perfect. Een tijdje geleden verbaasden ze zich in dat programma over zeer vroege bloei van sneeuwklokjes. Tijdens een wandeling sprak ik een boer en die zei dat dat heel normaal was. Er zijn rassen die heel vroeg bloeien, niets bijzonders.

--- Einde van citaat ---
Vroege Vogels werkt nauw samen met de Vogelbescherming, dus het lijkt je dat dit wel klopt. Je hebt inderdaad sneeuwklokjes en sneeuwklokjes en ook lenteklokjes en zomerklokjes, trouwens. Maar "een boer" dat is ook niet zo'n geweldig referentiekader  ;) Vraag tien mensen op tuincentra wanneer je het beste een Taxus kunt planten en wanneer je die het beste kunt snoeien en waarmee je het beste kunt mesten en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Daarvan zullen er 8 kloppen, hoor. Maar ik bedoel maar.
Het is zelfs nog veel erger: sommige dingen gaan van tuinboek, naar tuinboek, naar tuinboek en kloppen al honderd jaar niet. Wijnruit tegen katten...zulke dingen. Waarschijnlijk als je googelt krijg je duizend bevestigingen daarvan. Het is jammer dat katten niet kunnen lezen, zodat ze zich daar aan houden...
Kijk, wat nieuws is: voor het eerst sinds de aanplant, zal toverhazelaar Diane niet present zijn op mijn verjaardag  :(  maar dat is normaal, volgens Esveld Je zou het vergeten.

braam:
Klopt, een boer is geen geweldige informatiebron, maar deze had wel heel veel seizoenen meegemaakt dacht ik, hem aankijkende.  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie