Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Lovelocker:
Hebben de alle mannetjeseenden nu hun prachtkleed? De wilde iig. Dan is het vreemd dat het allemaal vrouwtjes zouden zijn, of is dat gewoon: groepjes van vrouwtjes?
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Lovelocker op 18 januari 2009, 21:54:08 ---Hebben de alle mannetjeseenden nu hun prachtkleed? De wilde iig. Dan is het vreemd dat het allemaal vrouwtjes zouden zijn, of is dat gewoon: groepjes van vrouwtjes?
--- Einde van citaat ---
De meeste (alle?) mannetjeseenden hebben nu hun prachtkleed. Net daarom dat ik enkel aan het vrouwtje krakeend (of dodaars) denk als soort die door sommigen mogelijk als jonge (dus niet uit-gekleurde) wilde eenden zouden beschouwd kunnen worden. Het klopt dat - als je nu groepen eenden aantreft - het bijna steeds zowel mannetjes als vrouwtjes zijn. Maar veel soorten mengen nogal onder elkaar en die vrouwtjes krakeend en dodaars zijn echt de enige beesten die ik kan bedenken als mogelijke oplossing voor het gestelde 'raadsel'.
bambi:
Wij zagen een groep leuke eendjes, ik denk smienten. Ze klonken zoals wanneer je in een badeend knijpt.
Verder: reigers, veel ganzen (div), zwanen (2 zwarte!), veel meeuwen (div.).
(en 2 hazen)
Mooie wandeling dus.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: bambi op 18 januari 2009, 22:24:17 ---Wij zagen een groep leuke eendjes, ik denk smienten. Ze klonken zoals wanneer je in een badeend knijpt.
--- Einde van citaat ---
Smienten maken een hoog fluitend geluid dat de meeste mensen (ik in ieder geval) niet in associƫren met eenden. Ik vermoed inderdaad dat je smienten heb gezien, zeker gezien ze nu massaal (tienduizenden) te zien zijn in Nederland.
Lovelocker:
En dan heb je nog de slobeend, is dat nog een verdachte?
Plaatje gegoogeld (het is maar goed dat ik niet ook nog eens vlieg ;): opvallend lange snavel. Denk het niet, he, Gerard?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie