Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Eva:
Mijn standplaats is Stadsveld, en mijn stam-AH is gelegen aan de Thomas de Keyserstraat. Jouw sperwer was dus inderdaad een andere dan de mijne (vast z'n broer).
Vandaag hoorde ik op mijn vaste ronde door de buurt goudvinken, precies daar waar ik ze van de zomer ook had gehoord (hé, dat klopt, dacht ik). En toen zag ik ze, blakend rood in het zonlicht. Zo mooi. Maar ja, niet in het tel-uur en niet in mijn tuin... Ach, screw die hele telling...
Christiaan:
--- Citaat van: Eva op 25 januari 2009, 20:40:21 ---Mijn standplaats is Stadsveld, en mijn stam-AH is gelegen aan de Thomas de Keyserstraat.
--- Einde van citaat ---
Da's ook niet bepaald bossig.
Eva:
Ja, maar ik woon aan de goede kant van Stadsveld ;), tegen het Zwering aan, en het Zwering heeft veel bomen. Op sommige plekken kun je zelfs spreken van minibossen en daar hebben sperwers kennelijk net genoeg aan. Mijn achtertuin is overigens een oase van groen tussen de geheel geplaveide 'tuinen' van de buren en het lijkt wel alsof die sperwer vanuit het Zwering helemaal naar mijn tuin komt om daar de mussen weg te plukken. Als de sperwer op jacht is, verschuilen de mussen zich wanhopig in de paar coniferenhagen die nog niet voor de 'schuttings' moesten wijken, of in mijn klimop, die diezelfde 'schuttings' tot broedplaats van ongedierte maakt (volgens de noabers).
Lovelocker:
Ik was er al bang voor: ik telde 2 merels en 2 eksters en ik heb niet eens de moeite genomen ze te melden :(
As we write: een waar koooooooooooooooomen en gaan. Daarom heb ik mij ook op de plantjes gestort. Die staan waar ze zijn.
Eva:
--- Citaat van: Lovelocker op 26 januari 2009, 09:04:39 ---Daarom heb ik mij ook op de plantjes gestort. Die staan waar ze zijn.
--- Einde van citaat ---
Ja, een Nationale Tuinplantjestelling... Dat lijkt me nog eens een ontspannen bezigheid!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie