Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Lovelocker:
Er komen nu heel wat vogeltjes in de tuin, van welke ik sommige op moet zoeken. Van de week iets van 15 sijsjes, er komen groenlingen in het tuintje, maar vandaag was het toppunt, met 2 vogeltjes (kennelijk een paar), waar van een (vermoedelijk het mannetje) zich ontzettend druk zat te maken tegen zijn spiegelbeeld. Ik heb een spiegel tegen het palen-schuttinkje naast het terras.
Ik....kan ze niet vinden in mijn vogelgidsje.
Ze waren wit, zwart en bruin, nogal begrensd die "kleurvakken". In eerste instantie dacht ik aan een mij onbekende mees. De grootte van een grote mees.
lieve lijn:
Gisteren zagen we gewoon 3 roofvogels onderweg van roosendaal naar eindhoven... paar weken geleden zag ik ook een vos langs de weg.
Er volgde wel een mooi gesprek daarna:
R:hee een reiger,
ik: ja en ik een ekster
R: ja..maar, die is niet zeldzaam
ik: reigers zien we anders ook genoeg
R: maar sinds wanneer proberen ze de snelweg leeg te vissen dan?
zat dat gekke beest dus op de vluchtstrook, zal ws wel lekker warm geweest zijn ofzo.
bambi:
Net in de polder 4 zilverreigers gezien! En veel ganzen natuurlijk, en reigers, en de kievitten komen terug.
edit: en smienten
Monique:
--- Citaat van: bambi op 04 januari 2010, 22:18:06 ---Lijkt er iets op een lijster? Ietsje kleiner, in een struikje dus niet op de grond, maar wel heel duidelijk een wit-gele borst met stipjes? Ik heb de hele Petersons doorgebladerd, maar kan niks vinden. :(
--- Einde van citaat ---
Kramsvogel of koperwiek? Vanmorgen groepje staartmezen hier in de hortensia's. Vanmiddag tijdens wandeling een groepje putters, mat- of glanskopjes, buizerds, een grote valk en een groepje reeën. ok die laatste zijn geen vogels maar wel leuk om te zien!
bambi:
--- Citaat van: Monique op 21 februari 2010, 19:09:46 ---
--- Citaat van: bambi op 04 januari 2010, 22:18:06 ---Lijkt er iets op een lijster? Ietsje kleiner, in een struikje dus niet op de grond, maar wel heel duidelijk een wit-gele borst met stipjes? Ik heb de hele Petersons doorgebladerd, maar kan niks vinden. :(
--- Einde van citaat ---
Kramsvogel of koperwiek? Vanmorgen groepje staartmezen hier in de hortensia's. Vanmiddag tijdens wandeling een groepje putters, mat- of glanskopjes, buizerds, een grote valk en een groepje reeën. ok die laatste zijn geen vogels maar wel leuk om te zien!
--- Einde van citaat ---
Ik zie daar in de buurt de laatste tijd wel koperwieken, maar deze was geler dus ik twijfel.
Oh ja, wij zagen ook nog een enorm grote buizerd. Of het was het iets anders, maar ja, wat is dan logisch?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie