Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (11/104) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Modub op 23 oktober 2007, 21:34:33 ---Ken je trouwens ook www.soortenbank.nl? Vind ik een hele mooie site.

--- Einde van citaat ---

't Was weer lang geleden dat ik er naar had gekeken, maar het is er blijkbaar nog op verbeterd.  'k Denk dat ik voortaan regelmatig eens een quizje ga doen.  :)

Monique:
Mijn weekendje schiermonnikoog achter de rug met mede-aspirantnatuurgidsen. Veel verschillende kijkers mee, van iedereen mogen proberen en ik ben er uit: ik wil een bynolyt buzzard 8x42. Nu nog even de goedkoopste winkel vinden  ::)

Het was overigens een zeer zeer zeeer leuk en leerzaam weekend. Veel geleerd over paddestoelen, schelpen en vogels. Op het eiland komen zo'n 250 soorten vogels voor, waarvan we er 55 hebben gezien. Niet slecht voor een dag met zware wind! Leukste was voor mij het (mannelijke) baardmannetje, slechtval, kleine strandloper en ach, ook wel alle andere 52 soorten  ;D

Ligfietsertje:
Je hebt me met het geven van de link naar de soortenbank wel verslaafd gemaakt aan die quizjes.  Ga je schamen! ;)

--- Citaat van: Modub op 28 oktober 2007, 19:18:02 ---Veel verschillende kijkers mee, van iedereen mogen proberen en ik ben er uit: ik wil een bynolyt buzzard 8x42. Nu nog even de goedkoopste winkel vinden  ::)

--- Einde van citaat ---

'k Heb geen ervaring met bynolyt, maar ze staan bekend als kijkers met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

--- Citaat van: Modub op 28 oktober 2007, 19:18:02 ---Het was overigens een zeer zeer zeeer leuk en leerzaam weekend. Veel geleerd over paddestoelen, schelpen en vogels. Op het eiland komen zo'n 250 soorten voor, waarvan we er 55 hebben gezien. Niet slecht voor een dag met zware wind! Leukste was voor mij het (mannelijke) baardmannetje, slechtval, kleine strandloper en ach, ook wel alle andere 52 soorten  ;D

--- Einde van citaat ---

Ik wil een volledig lijstje!!  ;)

Prima dat het leuk en leerzaam was.  Maar je bevestigd daarmee toch mijn vermoeden over de zwaarte van een cursus natuurgids in Nederland.  Bij ons duurt de opleiding maar één jaar.  En de uitstappen duren maximum één dag, van weekends is geen sprake.

Mijn vogelrecord op één dag is tot nu toe ook 55 soorten.  Maar ook dat was slechts dankzij enkele kenners die zelf op verre en vage stipjes een naam konden plakken.

bambi:
Ik zag tamelijk grote, heeel erg witte vogels in het estuarium van de Seine, mooi maar geen idee wat het was.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: bambi op 28 oktober 2007, 19:39:15 ---Ik zag tamelijk grote, heeel erg witte vogels in het estuarium van de Seine, mooi maar geen idee wat het was.

--- Einde van citaat ---

'k Weet nu niet wat er in de Seine zit.  Maar ik denk bij grote en heel erg witte vogels aan zilverreigers of misschien lepelaars.

http://www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nlsr&view=nlsr&page_alias=conceptcard&cid=000464941185&q=*zilverreiger*

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=vogels&id=38&menuentry=soorten

(Het geel is niet altijd goed zichtbaar.)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie