Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (104/104)

Hizikigrrrl:
 :heart:

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2092010/eend-zoekt-bijzondere-plek-uit-voor-nest-op-een-balkon-vier-hoog.htm#.VVylMUZBlBA

--- Citaat ---Mochten de kuikentjes toch koudwatervrees hebben, dan helpt de dierenliefhebber de beestjes een handje. 'Ik heb een vergiet en daar doe ik ze dan in. Vervolgens maak ik een touw aan het vergiet en laat ik ze langzaam naar beneden zakken. Als het vergiet het water raakt, loopt die geleidelijk vol water en kunnen de eendjes naar hun moeder zwemmen.' Zomerhuis kijkt vol verwachting uit naar zijn 'pleegkindjes'. 'Dat wordt beschuit en muisjes hoor.'
--- Einde van citaat ---

Overigens zijn de babyeendjes inmiddels geboren en uitgevlogen. Toen een klein pulletje bij Bertus op het balkon terecht kwam en hij deze terug plaatste in het nest, heeft moeder eend hem nog gebeten ;D.

Hizikigrrrl:
Bakken met eendjes  :heart:

meisbaer:
Het begint nu echt lente te worden, ik heb van de week weer een paar kieviten in de lucht gezien. Er zullen er dus wel meer in Midden-Delfland zitten.
Verder een overvloed aan ganzen, eenden en meeuwen. Een groep van ongeveer 20 smienten gezien, dat zie ik niet elke dag. En verder nog zilverreigers, een ooievaar hier en daar, scholeksters, roofvogeltje, en veel zwanen.Misschien moet ik eens een bingokaart maken net vogels, kijken hoever ik de volgende keer kom :)

Ik heb het idee dat ze bij het hoogheemraadschap expres het water hoog hebben laten staan in de sloten, de weilanden zijn lekker drassig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie