Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (15/104) > >>

Monique:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 14 november 2007, 15:55:30 ---Eerst maak je mij verslaafd aan quizjes, nu maak je me nog jaloers ook  ;)

--- Einde van citaat ---

Als je nog niet uitgequized bent, dan staat
hier ook nog wel wat leuks  :)

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Modub op 09 december 2007, 18:56:31 ---Als je nog niet uitgequized bent, dan staat
hier ook nog wel wat leuks  :)

--- Einde van citaat ---

Dank je wel, ik had die tien dagen ziekteverlof die mij aangeboden waren dan toch moeten aannemen  ;)
't Is wel spijtig dat je bij het maken van een fout de juiste oplossing niet krijgt.

Nico De Haan is trouwens één van de bekendste (zo niet de bekendste) Nederlandse vogelkenner die o.a. menig cd met vogelgeluiden op zijn naam heeft staan. Ik heb bij hem ook eens een ganzencursus gevolgd, de excursie die daar onderdeel van uitmaakte was o.a. de dag dat ik 55 vogelsoorten heb gezien.

Monique:
In dat geval: ben je bekend met het programma een tuin vol vogels?
Aardig programma, wel hoog 'nerd'gehalte als je kijkt naar de fotograaf en klusjesman. Soms krijg ik heel erg het gevoel als of er een typetje van Kees van Kooten of Arjan Ederveen voor me staat, maar verder wel lekker kneuterig.

Ligfietsertje:
Nu ben ik naast verslaafd aan die quizjes, jaloers op je verrekijker ook nog gefrustreerd omdat ik geen tuin bent. Je bent bedankt  ;)

Lynnova-Geerhartje:
Gister op de Waalbandijk in Tiel een groene specht. Voor het eerst dat Lynn er een zag. Voor mij ook pas de derde keer dit jaar. Mooie vogel, ook in de vlucht.

Vandaag gewandeld langs de uiterwaarden in Neerijnen. Veel watervogels, waaronder die zwartwiteend, de kuifeend, weet ik nu eindelijk, nadat ik zojuist de vogelvinder op vogelvisie heb geraadpleegd.

Maar ook: koolmezen, pimpelmezen, staartmezen (door Lynn voorspeld, en inderdaad, helemaal aan het eind van de wandeling een troep staartmeesjes), roodborstjes (een van heel dichtbij; ik deed een uil na en hij vloog weg; oorzakelijk verband verondersteld maar niet bewezen) vinkjes, mussen; een sperwer of een torenvalk (een kleine roofvogel althans, licht van onder, snel en bekwaam vliegend) en een paar buizerds.

En een rat! We stonden vanaf de dijk in een tuin te kijken waar veel vetbollen en nootjes e.d. waren opgehangen, we keken naar de fouragerende mezen en mussen - en ineens, heel fluks, een rat die de boom in klom om ook een nootje te kraken! Heel cool.

En in het bos erg kleine vogeltjes, onbekende zang, die, nadat wij genaderd warenn, de wijk namen naar de hogere regionen van de boom.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie