Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (19/104) > >>

Meneer de Uil:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 22 december 2007, 11:36:25 ---
--- Citaat van: Meneer de Uil op 22 december 2007, 11:29:08 ---Ik hoorde vannacht toen ik thuiskwam van het muziek maken een troep ganzen overvliegen. Ze waren vanwege de mist niet te zien.

--- Einde van citaat ---

Welke soort?!  :)

--- Einde van citaat ---

Het was een gakkend en vliegend soort, maar ik heb geen flauw idee welk precies.

Lynnova-Geerhartje:
Lynn en ik hebben vanmiddag in een mistig weiland een prachtige grote zilverreiger zien opvliegen uit de slootkant en landen even verderop. Heel mooi hoor!

Op vogelvisie staat dat er maar enkele tientallen broedparen van zijn in Holland dus dazze cool om zoon vogel te zien zeg maar zo op zoon wandeling op een zondagmiddag in de mist die tussen de weilanden hangt omdat tja da water in die sloten da stijg op he, nou ja, ok nie want da was bevroren, maar toch die mist die ontstaat niet zomaar, die heeft wel een oorzaak of anders gezegd die is een gevolg ergens van, zo gaat dat hier op aarde.

bambi:
We hadden laatst een voerkrans en een vogelhuisje gekocht.
Overdag zien we hier nu koolmeesjes, pimpelmeesjes, merels, een lijster, een roodborstje, spreeuwen, een enkele mus, tortelduif, een gelig vogeltje (groenling?) en een klein vogeltje met een geel streepje op de vleugel.
Veel te zien dus in onze kleine tuin!

bambi:

--- Citaat van: Lovelocker op 28 december 2007, 20:01:12 ---Een sijsje zou ik meer "gelig" noemen. Maar mogelijk is de groenling het vogeltje met het gele streepje?
http://members.home.nl/hitv/tuin/vogel_sijsje_kopie.jpg
http://www.vogelvisie.nl/foto/groenling.jpg

--- Einde van citaat ---
De groenling komt wel me bekend voor, maar zo'n klein geel flitsend bolletje, blijft moeilijk ...

Lovelocker:
Ik heb hier wel eens een Europese (wilde) kanarie in de tuin gehad, meerdere dagen, maar een eenmalig gebeurtenis. Langs een trekroute(kust) wonend en vlakbij het duinreservaat (met al zijn bessen) levert nog wel eens vreemde vogels op.
Het duurde wel even, voor ik echt ervan overtuigd was.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie