Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelaarsdraad
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Lovelocker op 28 december 2007, 20:30:08 ---Ik heb hier wel eens een Europese (wilde) kanarie in de tuin gehad, meerdere dagen, maar een eenmalig gebeurtenis. Langs een trekroute(kust) wonend en vlakbij het duinreservaat (met al zijn bessen) levert nog wel eens vreemde vogels op.
Het duurde wel even, voor ik echt ervan overtuigd was.
--- Einde van citaat ---
Leuk, maar dat zal wel niet in december geweest zijn. Ik denk dat er kan uitgesloten worden dat het 'beest van bambi' een Europese kanarie.
Groenling lijkt me ook het meest waarschijnlijk.
Lynnova-Geerhartje:
Donderdag waren wij in de Prinsentuin te Leeuwarden. Aldaar troffen wij aan in enen hogen boom een vogeltje dat wel enigszins aan een boomkruiper deed denken, maar volgens mij was het toch een ander vogeltje, omdat het vogeltje dat wij zagen dikker en gedrongener leek. Geen boomklever, want het vogeltje had wel schutkleuren en de borst was wit. Zou het dan toch een boomkruiper geweest zijn? De afbeelding op vogelvisie stemt evenwel niet overeen met the mental picture we made.
Lynnova-Geerhartje:
Ter verduidelijking, het vogeltje had qua lichaamsbouw wel iets weg van een winterkoninkje, maar dan een die net als een klever, kruiper en specht vertivcaal tegen een boomstam oploopt.
Lynn vraagt zich af of ze ook kruisen onderling, winterkoningen en boomkruipers, maar dat bedoelt ze als een grapje.
Lovelocker:
Misschien een vrouwtje van een soort, waar je niet zo snel aan denkt, omdat je een mental picture van het mannetje hebt?
Dit bijv. is het vrouwtje van de gekraagde roodstaart:
http://thump01.pbase.com/u20/ranschols/small/32996908.GekraagdeRoodstaartdiascan236.jpg
Plak url in bovenbalkje, dan kun je het plaatje wel zien.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Lovelocker op 30 december 2007, 19:17:03 ---Misschien een vrouwtje van een soort, waar je niet zo snel aan denkt, omdat je een mental picture van het mannetje hebt?
Dit bijv. is het vrouwtje van de gekraagde roodstaart:
http://thump01.pbase.com/u20/ranschols/small/32996908.GekraagdeRoodstaartdiascan236.jpg
--- Einde van citaat ---
Het is niet 100% uit te sluiten. Maar de meeste van deze beesten trekken in de winter naar Afrika en het aantal exemplaren dat de winter hier doorbrengt is erg gering.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie