Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwaar ziek: eigen schuld, dikke bult?

(1/30) > >>

Daphne:

--- Citaat van: Lovelocker op 27 februari 2007, 21:51:55 ---Afgezien daarvan: ronduit naar, kerngezonde mensen belonen en chronisch zieken straffen, want daar komt het toch vooral op neer.

--- Einde van citaat ---

Ik heb hier gemengde gevoelens over, omdat veel mensen het aan zichzelf te danken hebben dat ze bv. kanker of hart- en vaatziekten krijgen. Ik vind het echter wel lullig voor mensen die een erfelijke, aangeboren of aangedane aandoening hebben.

Selly:

--- Citaat van: Daphne op 28 februari 2007, 12:15:54 ---omdat veel mensen het aan zichzelf te danken hebben dat ze bv. kanker of hart- en vaatziekten krijgen.
--- Einde van citaat ---

:o Ik vind dat echt een ontzettend botte opmerking waar je vermoedelijk een hoop mensen mee beledigt.

Lovelocker:
Het is ook nog onwaar. Zo zit er een naar cholesterolgen in vele families. Er zijn zat mensen die stevig bijdragen aan hun slechte gezondheid, maar inderdaad: kun je dan beter aan een vettax denken en nog duurdere sigaretten en zo. Want het is een gevaarlijk gebied. Zat mensen die longkanker krijgen zonder ooit een sigaret te hebben aangeraakt. Ik woon hier in Hoogovensgebied en de vliegtuigen gaan de laatste jaren laag over. Ik maak mij geen illusies dat het bijdraagt aan mijn gezondheid. Doe die vliegtax ook maar, smartegeld zit er toch niet in  :P

Poek:

--- Citaat van: Lovelocker op 28 februari 2007, 14:40:03 ---Het is ook nog onwaar.

--- Einde van citaat ---

:o

De kankerbestrijding lult maar wat met hun 'roken is de hoofdoorzaak van longkanker' dus?

Aiko:

--- Citaat van: Selly op 28 februari 2007, 14:34:57 ---
--- Citaat van: Daphne op 28 februari 2007, 12:15:54 ---omdat veel mensen het aan zichzelf te danken hebben dat ze bv. kanker of hart- en vaatziekten krijgen.
--- Einde van citaat ---

:o Ik vind dat echt een ontzettend botte opmerking waar je vermoedelijk een hoop mensen mee beledigt.

--- Einde van citaat ---

Ik ben heel erg geneigd te denken en te zeggen dat hier een kern van waarheid inzit. Ook ik ben van mening dat heel veel mensen over zichzelf afroepen. Als ik zie hoeveel mensen doodleuk overal met de auto naartoegaan (ik heb het hier over kleine afstanden), er in winkels gekocht wordt en waar het verder geld aan wordt uitgegeven, is er een groot deel van het leed aan ziekten in mijn ogen hier aan te wijten.

Maar... niet dàt ze het krijgen, maar eerder dat ze het àl krijgen op de leeftijd waarop ze zitten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie