Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
DBF
J@n:
Het topic is gesplitst, waarbij het werkstukken/plagiaat-deel naar het café is verplaatst.
De DBF-draad zelf, gaat naar Dieren, natuur en milieu omdat de focus ligt op de acties van het DBF en de gehanteerde tactiek en niet op mensen/relaties.
Een aantal reacties is in de prullenbak beland omdat ze bij geen van beide threads goed passen. En nu fijn weer on topic.
Daphne:
--- Citaat van: proud-veggie op 11 maart 2007, 21:40:05 ---Als een hele groep mensen gegijzeld zijn en je kunt er ene redden dan zeg je ook niet van laat maar want er zijn nog altijd mensen gegeijzeld.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar de gijzelaar die wordt gered wordt niet vervangen door een andere gijzelaar, terwijl proefdieren gewoon worden vervangen. Wat maakt het dier dat je hebt bevrijd meer waard dan het dier dat zijn plaats zal innemen? Als je écht iets aan het proefdiergebruik wil doen, moet je dat via bedrijven of de overheid regelen. Ik heb laatst een reportage over dierenbevrijders gezien (op www.eenvandaag.nl) en daaruit bleek dat ze gewelddadig waren en naast het bevrijden van dieren ook onderzoeksmateriaal vernietigden. Dat is wel dieronvriendelijkheid ten top! Die onderzoekscentra moesten hun proeven dus opnieuw doen, omdat hun oude niet meer bestond. Dat kost alleen maar meer dieren het leven. Ik vind het trouwens ook dubieus dat die mensen ten alle tijden tegen proefdiergebruik zijn.
proud-veggie:
--- Citaat van: Daphne op 14 maart 2007, 18:33:08 ---
--- Citaat van: proud-veggie op 11 maart 2007, 21:40:05 ---Als een hele groep mensen gegijzeld zijn en je kunt er ene redden dan zeg je ook niet van laat maar want er zijn nog altijd mensen gegeijzeld.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar de gijzelaar die wordt gered wordt niet vervangen door een andere gijzelaar, terwijl proefdieren gewoon worden vervangen. Wat maakt het dier dat je hebt bevrijd meer waard dan het dier dat zijn plaats zal innemen? Als je écht iets aan het proefdiergebruik wil doen, moet je dat via bedrijven of de overheid regelen. Ik heb laatst een reportage over dierenbevrijders gezien (op www.eenvandaag.nl) en daaruit bleek dat ze gewelddadig waren en naast het bevrijden van dieren ook onderzoeksmateriaal vernietigden. Dat is wel dieronvriendelijkheid ten top! Die onderzoekscentra moesten hun proeven dus opnieuw doen, omdat hun oude niet meer bestond. Dat kost alleen maar meer dieren het leven. Ik vind het trouwens ook dubieus dat die mensen ten alle tijden tegen proefdiergebruik zijn.
--- Einde van citaat ---
Het maakt het dier niet meer waard, maar je hebt er wel een leven door gered. En dat is natuurlijk heel goed. Ook al verliest het bedrijf daar veel geld door.
proud-veggie:
Als het dierenbevrijdingsfront er niet was geweest was heel veel dierenleed verborgen gebleven en ze strijden voor het goede doel. Ik ben dus een voorstander.
J@n:
--- Citaat van: proud-veggie op 14 maart 2007, 20:53:18 ---Het maakt het dier niet meer waard, maar je hebt er wel een leven door gered. En dat is natuurlijk heel goed. Ook al verliest het bedrijf daar veel geld door.
--- Einde van citaat ---
Om het gijzelaars-voorbeeld er dan maar bij te halen: je redt één gijzelaar het leven en vervolgens grijpt de gijzelnemer een nieuwe gijzelaar om die dan een kogel door de kop te jagen. 1-1=0. Niks bereikt.
Je hebt wel schade aangericht, mensen bedreigd wellicht en misschien houden ze dan op met nersten fokken en/of proefdieren martelen. Het ALF pocht altijd dat ze op die manier veel bereiken. Nou, daar mag je trots op zijn, hoor, als je met terreur je zin weet door te drijven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie