Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
DBF
Draek:
--- Citaat van: Daphne op 14 maart 2007, 18:33:08 ---Ik heb laatst een reportage over dierenbevrijders gezien (op www.eenvandaag.nl) en daaruit bleek dat ze gewelddadig waren en naast het bevrijden van dieren ook onderzoeksmateriaal vernietigden. Dat is wel dieronvriendelijkheid ten top! Die onderzoekscentra moesten hun proeven dus opnieuw doen, omdat hun oude niet meer bestond. Dat kost alleen maar meer dieren het leven.
--- Einde van citaat ---
Het DBF heeft wel als regel dat er geen geweld naar mens of dier mag gaan.
Dat van dat onderzoeksmateriaal. Ik denk dat het wel meevalt als dat nu gebeurd. Meeste word op computers opgeslagen en die dure centra hebben, tenminste als ze het volgens ict-regels goed geregeld hebben een backup op andere lokatie of iig meerdere backups.
Maar als het gebeurd idd niet slim.
--- Citaat ---Ik vind het trouwens ook dubieus dat die mensen ten alle tijden tegen proefdiergebruik zijn.
--- Einde van citaat ---
Goed toch?
Draek:
--- Citaat van: proud-veggie op 14 maart 2007, 22:41:14 ---Zelfs peta zegt dat door het DBF dingen uit zijn gekomen die anders verborgen waren gehouden. De acties van het DBF zijn gewoon minder erg dat het slachten van miljoenen dieren. Mensen die geconfronteerd worden met het DBF hebben het aan zichzelf te danken door o.a. het uitbuiten en het vermoorden van dieren.
--- Einde van citaat ---
Je hebt wel een punt dat in vergelijking met het doden van zoveel dieren, dat die enkele acties van het DBF in verhouding wel minder erg zijn. Echter is in de huidige samenleving volgens de wet de ene wel ok en de andere niet. Dus dat staat een beetje raar.
Maar als je dan balkenende hoort over normen en waarden. Dan is het weer gek dat het onze regering en al die partijen niets kan schelen dat zelfs de medemens de dupe is van onze consumptie en dat het totaal niet erg is dat producten geimporteert worden waarvoor mensen zijn gemarteld, misbruikt en vermoord. Gek eigenlijk... we leven in een rare wereld.
Wat de acties van het DBF. Ik snap het waarom van de acties, en ik denk dat velen dat wel snappen, maar punt is dat diverse acties op weinig sympathie rekenen. Ook worden acties geclaimd als DBF actie terwijl het vooral gedaan is door wat relschoppers. Zoals ik geloof eerder gezegd heb helpt een zo een bivakmuts ook niet echt bij het beeld.
DBF heeft verder wel beeldmateriaal gemaakt vroeger waardoor dingen naar buiten kwamen wat eerst niet zo naar buiten kwam. Maar men doet tegenwoordig nog slimmer door mensen undercover in dienst te laten gaan en beelden te maken, dus dat is niet iets waar je perse het DBF voor nodig hebt natuurlijk.
J@n:
--- Citaat ---Het DBF heeft wel als regel dat er geen geweld naar mens of dier mag gaan.
--- Einde van citaat ---
O ja, dat is die regel waardoor menigeen al over de vloer gerold heeft van het lachen: het dbf gebruikt geen geweld, in onze regels staat namelijk dat het dan geen dbf-actie meer genoemd mag worden. Zo lust ik er nog wel een: christenen zondigen niet, want als ze zondigen zijn het geen christenen meer.
J@n:
--- Citaat van: proud-veggie op 14 maart 2007, 22:34:59 ---
--- Citaat van: J@n op 14 maart 2007, 21:48:15 ---
en misschien houden ze dan op met nersten fokken en/of proefdieren martelen. Het ALF pocht altijd dat ze op die manier veel bereiken.
--- Einde van citaat ---
Dat is toch goed.
--- Einde van citaat ---
Nee, dat is niet goed. 1. Het is terrorisme en als we ons daaraan uitleveren staat morgen de tegenpartij voor je deur om je met hakbijlen te bewegen om vlees te gaan eten. 2. Het levert alleen schijnbaar iets op: de fokkerijen/proefdiercentra verplaatsen zich naar plekken als China en Rusland waar men er minder moeite mee heeft, waarmee de noodzaak om in eigen land naar alternatieven te zoeken komt te vervallen.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 14 maart 2007, 22:53:51 ---Het DBF heeft wel als regel dat er geen geweld naar mens of dier mag gaan.
--- Einde van citaat ---
Dan kom je weer op de kromme interpretatie uit die het DBF kennelijk hanteert van het woord 'geweld'.
Maar dat is ook een oude koe.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie