Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

DBF

<< < (2/17) > >>

fem fatale:
En ik maar denken dat die arme dieren gewoon buiten terechtkwamen en vervolgens doodgingen omdat het nou eenmaal geen wilde dieren zijn.

Maar ik vind het sowieso een korte-termijn oplossing. Deze dieren zijn dan uit het laboratorium, maar daar komt de volgende dag gewoon een nieuwe lading binnen en de onderzoekers krijgen zo ook niet echt het idee dat die dierenliefhebbers hele toffe gasten zijn met een hart voor de wetenschap die iets willen doen tegen b.v. verschrikkelijke ziekten. Dus ik vermoed dat het niet bijdraagt tot het onderzoek van diervriendelijker testmethoden.

proud-veggie:
Wat vind de rest van het dierenbevrijdingsfront? Zijn er ook aanhangers?

Harry:
Het geeft waarschijnlijk een enorme kick om dieren te bevrijden, maar ik betwijfel of het de meest effectieve manier is om wat te doen aan het dierenleed van proef- en fokdieren.

Draek:

--- Citaat van: proud-veggie op 11 maart 2007, 17:40:47 ---Een jongen die ik ken bevrijd dieren uit laboratoria.

--- Einde van citaat ---

grootpraat... 100% zeker dat die dat niet doet. Over zulke dingen vertel je niet.

Draek:

--- Citaat van: fem fatale op 11 maart 2007, 17:53:14 ---En ik maar denken dat die arme dieren gewoon buiten terechtkwamen en vervolgens doodgingen omdat het nou eenmaal geen wilde dieren zijn.
--- Einde van citaat ---

Nertsen laten ze o.a. los. Maar andere dieren, zeker uit de proefdierindustrie die laten ze niet los. Nertsen kunnen redelijk overleven. Hoewel een groot deel natuurlijk van de deiren die ontnappen met die hulp doodgaan.

--- Citaat ---Maar ik vind het sowieso een korte-termijn oplossing.  
--- Einde van citaat ---

Het red levens individueel, maar op lange termijn moet sowieso de gedachtengang van de mensen ook verandert worden. Anders blijf je bezig met individuen redden....

Verder vind ik dat als je ergens voor staat dat je dat met open vizier moet doen! Waarom jezelf laten afschilderen als terroristen... die gelegenheid moet je de tegenstanders niet geven. Sta ergens voor, doe dat masker af ...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie