Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

DBF

<< < (14/17) > >>

proud-veggie:

--- Citaat van: Nevyn op 16 maart 2007, 14:53:27 ---Ik kan prima lezen hoor.Maar ik begrijp nog steeds niet wat je nou probeert te zeggen. En ik begrijp ook nog steeds niet wat dit allemaal met het DBF te maken heeft.

--- Einde van citaat ---

Dat vlees duurder word en dat de welvaart eigenlijk niet omhoog schiet. Dat was op het nieuws. Iedereen denkt dat de welvaart omhoog gaat, maar het verschil tussen arm en rijk word gewoon groter.

moonflower:

--- Citaat van: proud-veggie op 16 maart 2007, 14:27:26 ---Je mag toch zeker wel zeggen dat vlees moord is. Is toch de waarheid.

--- Einde van citaat ---
Nee, dat is niet altijd de waarheid. Vlees is een keuze die jij en ik niet meer maken. Voor een slager is het een vak, waar hij/zij enkele jaren voor geleerd heeft. Voor veel mensen is het een deel van hun voedsel, omdat ze niet beter weten. Als je iets wilt veranderen zet je dan in voor goede voorlichting, geef gratis kookcursussen, ga de politiek in, etc. Daar hebben de mensen echt meer aan.
Het is goed om onrechtvaardigheid te bestrijden, maar niet elke bestrijdingswijze is altijd even passend. Wat het DBF doet is angst zaaien en stof opwaaien. Het raakt niet de kern van het probleem.

Mariek:
Mooi gezegd Moonflower :thumbsup:

fem fatale:

--- Citaat van: proud-veggie op 16 maart 2007, 14:27:26 ---
--- Citaat van: fem fatale op 16 maart 2007, 14:10:05 ---Ja sorry hoor, verwacht je nu echt dat wij je continu ooit serieus nemen als je dit soort dingen post?

--- Einde van citaat ---

Wat voor soort dingen? Je mag toch zeker wel zeggen dat vlees moord is. Is toch de waarheid.

--- Einde van citaat ---
Ehm, dat was een ander topic hoor.

Ik bedoelde dat als jij je standpunt wilt verduidelijken aan hand van een artikel waarin staat dat iemand denkt dat door een toename van welvaart de vleesconsumptie gaat toenemen en vlees daardoor duurder wordt, je onmogelijk nog serieus genomen kan worden als je eerst beweert dat de welvaart helemaal niet toeneemt en vervolgens dat we de persoon die dat allemaal zegt niet moeten geloven. Want als we die persoon niet mogen geloven en moeten geloven dat zijn belangrijkste voorwaarde niet klopt, dan is de rest van dat artikel niet meer relevant.
Als je dan toch dat artikel kiest om hier te zetten, kunnen wij je moeilijk serieus nemen.

Hizikigrrrl:
Proud-Veggie: hoe zou jij het vinden als een streng gelovige moslim of christen jou om de haverklap aansprak op je gedrag of jou probeerde te bekeren? Een preek bij elke alcoholische versnapering of kritiek als je niet op zondag 3x naar de kerk gaat. En als dat niet helpt: grof geweld, intimidatie, de voet tussen de deur en een bommetje hier en daar.

Dat ga je vast heel irritant en eng vinden! Maar net als jij zijn zij er ook van overtuigd dat zij het juiste doen en dat alleen zij de waarheid in pacht hebben.  
Je zult moeten proberen een beetje de gulden midenweg te vinden. Daar kom je uiteindelijk veel verder mee in het leven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie