Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Lovelocker:
Lieverd, jij "mag" dat alles! Je hebt beperkingen genoeg. Als ik in je directe omgeving was, zou ik je enorm pushen. De milieu-onvriendelijke kant op dus.
Het is heel vervelend als iemand je de maat neemt, welke dan ook. Dat vind ik zelf ook niet fijn. Dat weet ik en toch doe ik dat bewust wel zo nu en dan. Anders doe ik mee aan het "gewoon" vinden wat gewoon niet "gewoon" zou moeten zijn. Dat wil ik er nog over kwijt.
Poek:
--- Citaat van: LL de Ling op 15 februari 2009, 20:02:57 ---Hoe kan je valsspelen behalve dan door nog een betere schaker thuis te hebben zitten?
--- Einde van citaat ---
Een betere schaker kost ongeveer 50 euro: Fritz of Rybka. Tegen een valsspelende amateur zou ik met snelschaken waarschijnlijk 10-0 verliezen.
LL de Ling:
--- Citaat van: Poek op 15 februari 2009, 20:11:31 ---
--- Citaat van: LL de Ling op 15 februari 2009, 20:02:57 ---Hoe kan je valsspelen behalve dan door nog een betere schaker thuis te hebben zitten?
--- Einde van citaat ---
Een betere schaker kost ongeveer 50 euro: Fritz of Rybka. Tegen een valsspelende amateur zou ik met snelschaken waarschijnlijk 10-0 verliezen.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar je speelt tegen een professional, dan zeker ook natuurlijk he? Maar dan misschien met 10-1? ;)
(Vergeet steeds dat ik eigenlijk wel weet dat computers tegenwoordig beter zijn, maar wat zijn ze goedkoop!).
fem fatale:
--- Citaat van: Lovelocker op 15 februari 2009, 20:09:47 ---Lieverd, jij "mag" dat alles! Je hebt beperkingen genoeg. Als ik in je directe omgeving was, zou ik je enorm pushen. De milieu-onvriendelijke kant op dus.
--- Einde van citaat ---
Ja, maar ik ben er ook niet voor als andere mensen dat doen, dus om het dan zelf te doen omdat het zo verschrikkelijk veel gedoe is om met de trein en opstapservice en de taxi te reizen (taxi klinkt leuk, maar heb ik hier wel eens verteld dat ik serieus een keer teruggebracht ben door de taxi, omdat ik en nog een meisje allebei in de taxi zaten, met een rolstoel, en ze er nog drie mensen bij wilden doen en dat natuurlijk niet ging passen, en toen moest de chauffeur omdraaien, ons terug brengen, een bus gaan halen, ons weer ophalen, nu niet drie, maar vijf andere mensen ophalen, waardoor ik uiteindelijk zo'n tweeënhalf uur later op het station aankwam, dan afgesproken was met de instaphulp? Dat was mijn eerste Valys-ervaring en sindsdien durf ik niet meer zo goed.) dat is ook weer zo wat.
En ik ben een beetje bang dat als ik een auto en parkeerkaart heb, ik ook echt overal naar toe ga rijden hè, want de vaste kosten van een auto heb je dan toch al, dan maakt de benzine niet meer zoveel uit, zeker omdat ik veel korte ritjes heb (naar mensendieck, fysio, het zou eigenlijk handig zijn als ik wat vaker in het revalidatiecentrum kwam etc., alleen naar de supermarkt lijkt mij niet handig).
Maartje!:
--- Citaat van: Lovelocker op 15 februari 2009, 19:37:46 ---Zat nog te denken aan wat Maartje typte: "wat jij niet belangrijk vindt". Nou, ik heb heel jong besloten dat ik een aantal dingen niet of incidenteel doe en daar was vliegen er een van ( geen vlees eten, geen rijlessen nemen andere). Dan ga je dat vervolgens niet belangrijk vinden.
--- Einde van citaat ---
Ja maar denk je niet dat, als je woest nieuwsgierig was geweest naar andere mensen met andere gebruiken, als je dol was geweest op extreme zonneschijn, als je geïntrigeerd was geweest door woestijnen of ijsvlaktes, als thermaal baden je lust en je leven was, als je in- en inboeddhistisch was, of door een overmaat aan hash de diepe neiging had de Ganges te zien, denk je niet dat dat besluit dan een stuk minder makkelijk geweest was? Ik bedoel: je praat vanuit een mooie positie, want je wíl ook helemaal niet ver weg.
Ander voorbeeld: het zou in Nederland een stuk beter uitkomen met de ruimte als niemand een tuin had en al het groen staatsgroen was, als iedereen in enorme flats woonde en we daardoor zoveel ruimte hadden dat het groene hart verdrievoudigd kon worden. En ik kan makkelijk zeggen dat we daarnaar zouden moeten streven, want ik wil ook helemaal geen tuin of ander eigen groen. Maar voor jou zou dat waarschijnlijk anders liggen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie