Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (48/67) > >>

LelleL:
Mijn telefoon heb ik ook al zeker zes jaar (acht?). Antiek model nokia en hij doet het nog prima. Je kan er mee smsen en bellen, waar het mij om gaat bij een telefoon.
Heb ook een ander mobieltje tweedehands van mn broer gekregen met een cameratje, best geinig.
En mijn slaapkamer tv heb ik van kantoor gekregen, waar hij vervangen werd als gevolg van ouderdom
Mn laptop heb ik in 2005 gekocht, mijn eerste eigen puter! :heart:

Verder heb ik inderdaad ook een wii (goedkoper dan sportschool), maar ik neem aanstoot aan het woord yup. Maar volgens mij is bovengenoemde een eendagsvlieg geweest op het forum, dus zal me er niet te druk om maken.

Carmen San Diego:

--- Citaat van: Muppet op 30 oktober 2009, 08:20:47 ---
--- Citaat van: Carmen San Diego op 27 oktober 2009, 17:31:54 ---Dat staat ook in het boek hoor, maar ik wou mensen hier niet doodvervelen of nog ergere schuldcomplexen aanpraten =P

--- Einde van citaat ---

Is dat boek er ook in het Nederlands?

--- Einde van citaat ---

Ik heb het niet kunnen vinden...

Op hitte.nu vind je andere boeken over het klimaat, waaronder eentje van Pearce. Ze staan online en je kan ze ook voordelig bestellen.

Arthur:
Eendagsvlieg? Omdat ik op vakantie was op mijn verjaardag?

Yup is niets mis mee. Of DINKy's (Double Income, No Kids). Ieder zijn interesses en in Nederland is het blijkbaar belangrijk een etiket te plakken.

Ik ben gewoon een kakker. En werk hard en gun mijzelf en anderen het beste. Toevallig van de week een nieuwe notebook aangeschaft omdat de 'oude' van drie jaar geleden nogal traag werd en een dode pixel kreeg, werk nu vanaf Windows 7, aanrader! En tevens héél milieubewust geshopt bij Nukuhiva!

Ik heb bewondering voor mensen die zo lang met hun producten doen, ik ben walgelijk verwend in dat opzicht. Wat weer als voordeel heeft dat ik geen enkele waarde hecht aan spullen, ik geef het ook zo weer weg. Mijn kleding van een vorig jaar gaat altijd netjes naar de mensen die het nodig hebben (overigens wel naar het buitenland) en telefoons, zonnebrillen etc. geef ik ieder jaar weg in plaats van ze op marktplaats of iets dergelijks te verkopen.

Lovelocker:
No kids, is natuurlijk het beste voor het milieu wat je kunt doen  :P Het is al heel prettig als iemand zich bewust is van zaken, er even stil bij staat. Alles schreeuwt ons toe: "koop dit, neem dat". Ik heb de afgelopen tijd aardig wat uitgegeven, vooral dat bamboeparket hakt erin. Maar dan volgt er bij mij automatisch een periode van weinig consumeren. Dat neem ik mij niet zozeer voor, lijkt wel ingebakken.
YUP betekent toch Young Urban People, wat dondert het als je zo genoemd wordt.

Arthur:
Bamboeparket, práchtig! Ik heb er ook even naar gekeken maar (helaas) past het niet bij onze rentenierswoning. Maar is je automatische compensatie gericht op jou, het milieu of...?

Ik vind dat je mag doen voor jezelf wat je goeddunkt zolang het anderen niet belemmerd of benadeelt. Of mensen zich slecht voelen bij mijn manier van leven is het stilstaan terwijl ik doorloop en daar schiet niemand iets mee op, ik verander niets in iemands leven, dat doen zij zelf. Doorlopen dus.
Ik begeleidt mensen die iedere donderdag naar de voedselbank moeten. En daar stap ik binnen in McGregor, Boss en Prada. Wat schieten zij ermee op als ik in C&A en Schoenenreus ga lopen? Helemaal niets. Ik maak mijn leven en daardoor kan ik anderen geven. Ik voel mij prettig met mijzelf en daarmee inspireer ik anderen. Niet door het dragen van Gucci of YSL maar door hard te werken aan wat mij tevredenheid geeft. Want in mijn overtuiging kan ik enkel anderen tevredenheid geven als ik die zelf heb bereikt.

Enfin, kinderen? Meest vreselijke uitvinding ooit! :P Mijn zusje is sinds 13 weken zwanger. Ik hoop dat ik het als suikeroom kan inspireren om bewust in het leven te staan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie