Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (50/67) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Arthur op 17 november 2009, 22:52:51 ---Meer geld wordt ook een gewoonte. Maar ik weet waar ik vandaan kom en dat, wat er ook gebeurd, ik het altijd alleen moet kunnen redden met niets meer dan mijn ogen, oren, mond, handen en voeten. En dan is een duur horloge, schoeisel, kapper, schilderij, antiek enkel vergankelijk.

Dus wees gerust: geen kinderen van onze kant. En het milieu is ruim vertegenwoordigd in ons leven.

--- Einde van citaat ---

Ik ken je persoonlijke levensstijl niet, maar ik zie wel genoeg mensen om hun heen die hun huis volstouwen met gadgets, breedbeeldtelevisies, om het jaar een andere computer, elke paar maanden een andere telefoon, enkele vliegtuigreizen per jaar, ... en dan denken dat ze goed bezig zijn omdat ze hun afval sorteren en zonnepanelen op hun dak hebben liggen.

Arthur:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 17 november 2009, 23:02:55 ---
--- Citaat van: Arthur op 17 november 2009, 22:52:51 ---Meer geld wordt ook een gewoonte. Maar ik weet waar ik vandaan kom en dat, wat er ook gebeurd, ik het altijd alleen moet kunnen redden met niets meer dan mijn ogen, oren, mond, handen en voeten. En dan is een duur horloge, schoeisel, kapper, schilderij, antiek enkel vergankelijk.

Dus wees gerust: geen kinderen van onze kant. En het milieu is ruim vertegenwoordigd in ons leven.
--- Einde van citaat ---

Ik ken je persoonlijke levensstijl niet, maar ik zie wel genoeg mensen om hun heen die hun huis volstouwen met gadgets, breedbeeldtelevisies, om het jaar een andere computer, elke paar maanden een andere telefoon, enkele vliegtuigreizen per jaar, ... en dan denken dat ze goed bezig zijn omdat ze hun afval sorteren en zonnepanelen op hun dak hebben liggen.
--- Einde van citaat ---

Maar dat is dezelfde discussie als die van de vegetariƫr die toch kaas met dierlijk stremsel koopt en lederen producten gebruikt. Ik heb ieder jaar een andere telefoon waar ik, als ik dat wil, grof voor bijbetaal, kijk Full HD op mijn breedbeeldtelevisie met Blu Ray en HDD-satellietontvanger, koop om de drie jaar ongeveer een nieuwe notebook, gebruik het vliegtuig om in januari op Bali te geraken en nee, dan zit ik niet in een tent of rieten hut. Maar spaar het mileu door steeds de nieuwste milieuvriendelijke technieken mee te nemen in de aanschaf van onze nieuwe auto's die we toch echt nodig hebben, gebruiken enkel dier- en milieuvriendelijke producten onder de douche, in de vaatwasser en wasmachine en wellicht komen er op het dak van de nieuwe dubbele garage zonnepanelen mits dat ook werkelijk iets bijdraagt.

Maar nogmaals: dat is dezelfde discussue als die van de vegetariƫr die kaas met dierlijk stremsel koopt en lederen producten gebruikt.

Poek:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 17 november 2009, 23:02:55 ---Ik ken je persoonlijke levensstijl niet, maar ik zie wel genoeg mensen om hun heen die hun huis volstouwen met gadgets, breedbeeldtelevisies, om het jaar een andere computer, elke paar maanden een andere telefoon, enkele vliegtuigreizen per jaar

--- Einde van citaat ---

Maar da's goed voor de economie. En hoe beter het met de economie gaat, hoe meer landen geneigd zullen zijn in te stemmen met milieumaatregelen. Nu hoor je tenslotte dat het milieu maar even moet wachten in verband met de crisis...

Carmen San Diego:
Ik vind dat toch heel anders. Het voorbeeld van de vegetarier is iemand die besluit minder te gaan eten dan het algemeen geaccepteerde dieet. Wat jij doet is veel meer kopen en veel meer grondstoffen verspillen dan normaal is en dan zeggen dat je het milieu spaart omdat je tv (ik noem maar wat) toevallig 5% minder vervuilend is dan andere overdreven grote tv's. Ik zie echt het verband niet tussen die twee voorbeelden.

Arthur:

--- Citaat van: Poek op 17 november 2009, 23:26:04 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 17 november 2009, 23:02:55 ---Ik ken je persoonlijke levensstijl niet, maar ik zie wel genoeg mensen om hun heen die hun huis volstouwen met gadgets, breedbeeldtelevisies, om het jaar een andere computer, elke paar maanden een andere telefoon, enkele vliegtuigreizen per jaar

--- Einde van citaat ---

Maar da's goed voor de economie. En hoe beter het met de economie gaat, hoe meer landen geneigd zullen zijn in te stemmen met milieumaatregelen. Nu hoor je tenslotte dat het milieu maar even moet wachten in verband met de crisis...

--- Einde van citaat ---

Ha! Daar had ik nog niet eens over nagedacht in deze discussie maar was wel iets waar ik mij even boos over maakte toen ik het destijds hoorde...

Carmen: Jij moest eens weten hoeveel mensen ik blij maak met mijn 'oude' spullen en daardoor bizar lang meegaan! Je kunt daar zelfs ook uit opmaken dat ik voldoende verwijderingsbijdrage voor betaal terwijl ik daar persoonlijk niet eens gebruik van maak, maar dit terzijde.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie