Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (6/67) > >>

Roodbaard:
Ik neem je niks kwalijk hoor.

Nevyn:
Ik vind mezelf niet super milieubewust, maar ik draag best m'n steentje bij. Geen auto, we hebben allebei geen rijbewijs, ook geen kinderen (later als we groot zijn misschien), wel groene stroom, spaarlampen. Glas en papier verzamel ik apart en breng ik weg. En als ik eens lege batterijen heb, gooi ik ze op m'n werk bij het chemisch afval.

Maar ik ga wel met het vliegtuig op vakantie, afhankelijk van de bestemming natuurlijk, dat dan weer wel.

Wombat:

--- Citaat van: Roodbaard op 21 maart 2007, 14:03:57 --- vlieg niet (heb ik toch ook geen geld voor)

--- Einde van citaat ---

Ik probeer me milieubewust te gedragen, maar vliegen is soms echt de goedkoopste en/of makkelijkste manier van reizen, en dan wordt de verleiding erg groot om het wel te doen. Ik vind, maar dat is off topic, dat vliegtuigkerosine net zo belast moet worden als autobenzine.
Ik heb wel een auto (en een rijbewijs), nodig voor m'n werk. Klinkt als een smoes, is het ook, maar ik moet vaak dingen meenemen die met OV moeilijk meekrijg (zoals meerdere dozen spullen, zware spullen) en werk bovendien vaak op onchristelijke tijden en op afgelegen plaatsen zodat ik de laatste trein huiswaarts zou missen. Dan wordt de keuze eigenlijk voor mij bepaald. Wel probeer ik, als ik niks speciaals mee hoef te nemen, en op een normale tijd werk, met de fiets en/of ov te gaan.
Glas, papier en chemo scheid ik, de rest niet omdat het niet apart wordt ingezameld. Ik probeer zo min mogelijk verpakkingsmaterialen te kopen. Verder probeer ik de Nuon zo min mogelijk te sponsoren door spaarlampen te gebruiken, met volle trommel te wassen, mijn was lekker buiten te drogen (heb ook geen droger), maar ik heb wel een vaatwasser die ik grif gebruik en een koelkast die ik in de vakanties echt door laat draaien omdat ik geen zin heb om de dingen die er nog in staan te laten bederven.
Afval op straat raap ik soms op als het tussen mijn huisdeur en mijn fiets of auto ligt, en dan gooi ik het in de prullebak.
En als supermilieubewuste heb ik ook geen huisdieren.  :P
Nee, geintje, ik vind dat een keuze waarbij, net als bij de keuze voor kinderen, het milieuaspect niet het zwaarst hoeft te wegen.

Lona:
Ik scheid afval, doe oud papier bij het oud papier (de naam moedigt al aan ;)),
gooi mijn afval netjes in de prullenbak, breng glas naar de glasbak, ben bezig met het opzetten van een composthoop bij de moestuin, waar ik biologische groenten verbouw.
Mijn beestjes krijgen geen biologisch voer. Of ze dat ooit krijgen weet ik niet, nu niet in ieder geval. Verder maak ik zoveel mogelijk homemade, van brood, tot jam, tot massageolie enz. En nu dus ook vegetarisch. Ik probeer in ieder geval zovel mogelijk in harmonie met de natuur te leven.

Ik erger me nog steeds aan mensen die er maar achteloos een zooitje van maken. Erg vind ik dat, dat sommige mensen gewoon blijkbaar totaal geen respect hebben voor de natuur.

Nevyn:
Oh ja, ik zamel gft-afval niet apart in, dat wordt bij ons niet apart opgehaald. Ik heb geen droger, en geen vaatwasmachine (maar oh, wat ik er graag eentje willen!).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie