Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (55/67) > >>

Arthur:

--- Citaat van: Carmen San Diego op 18 november 2009, 00:02:01 ---Nou ja, duidelijk niet blijkbaar, anders zou ik het wel begrepen hebben. Ik ken mezelf toch wel voldoende om te kunnen zeggen dat mijn begrip van de Nederlandse taal goed genoeg is om een helder antwoord te begrijpen.

--- Einde van citaat ---

Nogmaals, lees dan even terug.

Monique:

--- Citaat van: Arthur op 18 november 2009, 00:02:40 ---Wellicht is het projectie.

--- Einde van citaat ---

Wellicht kun je dit soort opmerkingen achterwege laten.

Carmen San Diego:

--- Citaat van: Arthur op 18 november 2009, 00:03:24 ---
--- Citaat van: Carmen San Diego op 18 november 2009, 00:02:01 ---Nou ja, duidelijk niet blijkbaar, anders zou ik het wel begrepen hebben. Ik ken mezelf toch wel voldoende om te kunnen zeggen dat mijn begrip van de Nederlandse taal goed genoeg is om een helder antwoord te begrijpen.

--- Einde van citaat ---

Nogmaals, lees dan even terug.

--- Einde van citaat ---
Dat heb ik gedaan, maar ik zie nergens een heldere reactie of antwoord.

Het enige wat je bijvoorbeeld zegt mbt het weggeven van dingen is dat je het geeft aan mensen die iets goed kunnen gebruiken. Dat zegt niets over of ze het nodig hebben en of ze het anders zelf gekocht zouden hebben.

En dan heb ik het nog niet over mijn stukje over de gevolgen van jouw daden, het stukje over zuivelconsumerende vegetarier vs. luxeproductenkopende consument, het stukje over wat je denkt dat die verwijderingsbijdrage nou eigenlijk bijdraagt aan de wereld en wat iemand aan de andere kant van de wereld die jouw troep op mag ruimen daar eigenlijk aan heeft.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Poek op 17 november 2009, 23:59:57 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 17 november 2009, 23:52:15 ---Een veel eerlijker systeem zou zijn dat iedereen een maximum hoeveelheid vervuiling mag veroorzaken, m.a.w slechts een beperkte ecologische voetafdruk mag hebben, los van het inkomen.

--- Einde van citaat ---

Maar dat lijkt me voorlopig niet realistisch (los van het feit dat dat negeert dat mensen verschillende behoeften hebben). Van de (op dit moment) realistische systemen lijkt 'de vervuiler betaalt' me toch het beste.

--- Einde van citaat ---

De vraag is of we ons moeten neerleggen bij een 'minst slechte oplossing' als deze totaal onvoldoende blijkt.  Het is zoals een dokter die aan zijn patiĆ«nt verteld dat er prima medicatie is tegen zijn ziekte, maar dat die medicatie door het toedoen van anderen onbereikbaar is, maar de tweede 'realistische optie' - de beste optie - het afzetten van beide benen is.

LelleL:
Kijk, da's een vergelijking waar ik wat mee kan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie