Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Ligfietsertje:
--- Citaat van: @ñ Lemmens op 18 november 2009, 00:10:05 ---Het is gewoon dom om die patient de eerste optie te melden. :P
--- Einde van citaat ---
Er zijn dan ook genoeg 'dokters' (lees o.a politiekers) die daar inderdaad voor kiezen.
Poek:
--- Citaat van: Ligfietsertje op 18 november 2009, 00:06:33 ---De vraag is of we ons moeten neerleggen bij een 'minst slechte oplossing' als deze totaal onvoldoende blijkt. Het is zoals een dokter die aan zijn patiënt verteld dat er prima medicatie is tegen zijn ziekte, maar dat die medicatie door het toedoen van anderen onbereikbaar is, maar de tweede 'realistische optie' - de beste optie - het afzetten van beide benen is.
--- Einde van citaat ---
Maar vergelijk het eens met vegetarisme. Het zou natuurlijk mooi zijn als niemand meer vlees eet (ook vanwege het milieu), maar voorlopig niet realistisch. Wel mogen we hopen dat bioindustrievlees een reele prijs krijgt, en biologisch vlees concurrerend in prijs kan worden. Heeft het in de tussentijd zin om mensen die bioindustrievlees eten aan te vallen?
Arthur:
--- Citaat van: Poek op 18 november 2009, 00:14:58 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 18 november 2009, 00:06:33 ---De vraag is of we ons moeten neerleggen bij een 'minst slechte oplossing' als deze totaal onvoldoende blijkt. Het is zoals een dokter die aan zijn patiënt verteld dat er prima medicatie is tegen zijn ziekte, maar dat die medicatie door het toedoen van anderen onbereikbaar is, maar de tweede 'realistische optie' - de beste optie - het afzetten van beide benen is.
--- Einde van citaat ---
Maar vergelijk het eens met vegetarisme. Het zou natuurlijk mooi zijn als niemand meer vlees eet (ook vanwege het milieu), maar voorlopig niet realistisch. Wel mogen we hopen dat bioindustrievlees een reele prijs krijgt, en biologisch vlees concurrerend in prijs kan worden. Heeft het in de tussentijd zin om mensen die bioindustrievlees eten aan te vallen?
--- Einde van citaat ---
Nee, durf ik zelfs zinloos te noemen. Ik denk dan ook dat we wat dat betreft in een dilemma zitten: de trend heeft biologisch vlees op de kaart gezet maar dus niet het doel. Iki moet de eerste varkens in de wei nog tegenkomen.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Poek op 18 november 2009, 00:14:58 ---
--- Einde van citaat ---
--- Einde van citaat ---
Het lijkt me niet meer dan logisch om tegen mensen ook te zeggen dat ook met het gebruik van biologisch vlees de grootschalige vleesconsumptie onhoudbaar is. De boodschap dat ons consumptiepatroon onhoudbaar is mag dan ook best naar buiten gebracht worden.
Natuurlijk ben ik wel zo realitisch om te weten dat je mensen niet (van de ene dag op de andere) kan dwingen om te consuminderen. Dat wijzigt echter niets aan het gegeven dat het rechtvaardig zou zijn die beperkingen wel op te leggen en dus niet tevreden te zijn met enkel en alleen het principe dat de vervuiler betaald.
Arthur:
Verwend niet goed maar verwaarloosd ook niet.
Toch ben ik dan liever verwend dan verwaarloosd.
Neemt niet weg: 'Consuminderen' is een luxe. Ik ben mij bewust. Maar hoe zit het nu met jouw computer? Ook led en op Li-ion accu of...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie