Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (58/67) > >>

Lady d'Arb@ñville:
Ik neem aan dat je bedoelt: 'De keus (om te consuminderen) hebben is een luxe'?

Carmen San Diego:
Pas maar op. Zo liever verwend dan verwaarloosd en zo sta je in de playboy.
Edit: FHM lees ik net. Blijkt maar weer dat ik geen fervent shownieuwskijker ben.

Carmen San Diego:

--- Citaat van: Arthur op 18 november 2009, 00:48:20 ---Verwend niet goed maar verwaarloosd ook niet.

Toch ben ik dan liever verwend dan verwaarloosd.

Neemt niet weg: 'Consuminderen' is een luxe. Ik ben mij bewust. Maar hoe zit het nu met jouw computer? Ook led en op Li-ion accu of...

--- Einde van citaat ---
Het gaat niet zozeer om waar je computer op draait. Het grootste probleem zit 'm in de grondstoffen en de manier waarop die gewonnen en verwerkt worden. Bijvoorbeeld bij het winnen van grondstoffen wordt de bodem kapotgemaakt, bij het smelten van metaal komt veel co2 vrij en bij het productieproces wordt gigantisch veel water gebruikt. Dat is het grootste probleem, niet de stroom die je gebruikt bijvoorbeeld. Dat draagt wel bij natuurlijk, maar een zuinig apparaat wat op een slechte manier gemaakt is, compenseert die schade niet meer door relatieve zuinigheid.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Arthur op 18 november 2009, 00:48:20 ---Maar hoe zit het nu met jouw computer? Ook led en op Li-ion accu of...

--- Einde van citaat ---

Over bewust zijn gesproken:
Ben je je eigenlijk bewust van de verhouding tussen het energieverbruik voor het produceren van een PC, en de hoeveelheid energie die met 'groene' technieken op het eletriciteitsverbruik worden bespaard? Dat is erg ontnuchterend, die besparing valt er volkomen bij in het niet.

Arthur:
Carmen: Mijn notebook is smal en heeft geen apart beeldscherm en toren. Dus toch minder productie nodig dan een desktop.

Lemmens: Ja, zo bedoelde ik dat ook. Voor mij is het een luxe, vandaar dat ik het niet altijd debielbestendig uitdruk. ;)
Dat van de productiestroom en groene stroom wist ik niet! Inderdaad ontnuchterend.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie