Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
bambi:
En ik weet dat mijn nichterige collega het zou waarderen als ik begin over 'stokpaardjes berijden' maar ik weet dat Arthur dat niet waardeert dus ik doe het niet.
en gelukkig begint niemand dyslectisch over stokpaardjes bereiden want dan krijg je weer de vraag of ze wel vego zijn
Poek:
http://www.icy.nl/consument/producten/de-slimme-thermostaat
Essent adverteert ermee, maar het lijkt wel een interessant ding. Op http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=72740 staan ook wel positieve berichten erover.
Zijn hier trouwens klanten van Essent, voor het geval ik het ding zou willen aanschaffen?
Sam:
Ik vind hem ten eerste wel duur! Ten tweede: Als klokthermostaat lijkt hij me OK, maar die licht en bewegingssensor zie ik helemaal niet zitten:
De verwarming gaat bij deze thermostaat pas lager als het licht uit is, maar mijn klokthermostaat staat zo ingesteld dat de verwarming lager gaat ongeveer een uur voor het licht uit gaat. Dan verwarmt hij met deze nieuwe thermostaat dus een uur extra voor jan joker. Het duurt echt nog wel even voor je huis afgekoeld is, die verwarming hoeft helemaal niet pas omlaag als je weg gaat.
Met de bewegingssensor gaat hij meteen aan als je er bent: ook onzin, want als je 's morgens opstaat en hij gaat dan pas aan, dan is het nog ijskoud en tegen de tijd dat je de deur uit gaat en hij dus weer afslaat, is het pas warm. Ik heb de klokthermostaat zo staan dat hij een uur voor ik opsta aan gaat, en een uur daarna weer uit, dus als ik op sta gaat hij al weer uit, maar het is wel lekker warm in het uur tussen opstaan en weggaan.
Ze vergeten in dit hele concept gewoon dat het best veel tijd kost om een huis op te warmen. Ik zou hem dus niet kopen.
Poek:
--- Citaat van: Sam op 16 september 2010, 09:27:54 ---De verwarming gaat bij deze thermostaat pas lager als het licht uit is,
--- Einde van citaat ---
Zo heb ik dat niet begrepen. Als jij instelt dat ie om 23.00 uitgaat en om 7.00 aangaat, dan doet ie dat toch gewoon?
Sam:
Als je hem als klokthermostaat gebruikt wel, maar dan is het wel een dure klokthermostaat, zo werken alle klokthermostaten al jaren. Een simpele klokthermostaat met dag en nachtstand kost nog geen 70 euro. Een beetje fancy thermostaat met veel verschillende periodes per dag, is nog steeds 50 euro goedkoper dan deze.
Wat hier nieuw aan is, is de licht en bewegings-sensor. Maar ik wil helemaal niet dat de bewegingssensor de verwarming aan zet, want dan is het pas een uur later warm en dan ben ik misschien al weer weg. Ik wil ook niet dat de lichtsensor de verwarming uit doet, er zijn zat situaties waarin ik de verwarming aan wil als het donker is. Ik vind die toevoegingen dus onzin, en dan kun je net zo goed een veel goedkopere klokthermostaat kopen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie