Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Poek:
Voor 's nachts werkt een klokthermostaat natuurlijk wel, maar voor overdag zou ik dan voor elke dag van het jaar moeten instellen of ik thuis ben of niet. Da's niet erg handig, al is het wel weer handig dat het via de computer kan.
M.:
Ik ben heel tevreden met onze thermostaat, je kan verschillende dingen programmeren (A is bijv. dag-nacht-dag-nacht stand, voor als je overdag niet thuis bent, B is alleen dag-nacht, voor als je wel thuis bent). Als ik dan een keer thuis ben terwijl ik dat niet zou moeten zijn (en andersom) is het alleen een kwestie van het schuifje op een ander programma zetten. En als ik weet dat we 's avonds niet thuis zijn zet ik hem op de nachtstand. Natuurlijk vergeet je zoiets wel een keer, maar dat is sporadisch en daar heb ik echt zo'n lichtsensor ding niet voor nodig.
bambi:
Wij hebben hem, en ik ben er blij mee.
Wij vergaten echt vaak de verwarming uit te zetten!
Volgens mij staat hij bij ons 's nachts altijd op 16, en als 'ie je ziet gaat hij overdag naar 19,5.
Maar A. heeft alles ingesteld, dus ik weet het niet precies.
M.:
Maar dan gaat hij dus pas verwarmen als je al uit bed bent? Dat zou bij ons niet echt zin hebben, voordat het huis dan op temperatuur is zijn wij alweer weg.
bambi:
Dat klopt ja, al kan je dat vast ook wel instellen maar dan is het minder zinnig.
Misschien is het meer iets voor een redelijk nieuw/klein huis, en niet voor bijvoorbeeld een oude boerderij?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie