Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Lady d'Arb@ñville:
Wij hebben vloerverwarming, ligt in een dikke laag beton. Dat reageert zo traag op de thermostaat, dat we er helemaal niet over hoeven na te denken op welke tijden die aan of uit moet. We hoeven alleen maar te beslissen wanneer het stookseizoen begint en eindigt, of wanneer we langer dan drie dagen weg zijn. De regelklok heeft gelukkig de optie om de verwarming drie dagen voor de geplande thuiskomst weer aan te zetten.
Sam:
--- Citaat van: M. op 17 september 2010, 11:35:59 ---Maar dan gaat hij dus pas verwarmen als je al uit bed bent? Dat zou bij ons niet echt zin hebben, voordat het huis dan op temperatuur is zijn wij alweer weg.
--- Einde van citaat ---
Dat bedoel ik, dat heb je met die bewegingssensor of lichtsensor. De klokthermostaatfunctie is wel heel handig.
Onze gewone klokthermostaat gaat een uur voor opstaan aan, dan wordt het lekker warm, op het moment dat we opstaan gaat hij weer uit, dus als we een uur later de deur uit gaan is het alweer wat koeler. Dan gaat hij weer aan een uur voor we thuis komen, en hij gaat een uur voor bedtijd uit. Als je eens laat naar bed gaat of thuis werkt, zet je hem hoger, je hoeft hem niet handmatig terug te zetten daarna.
haantje:
Eindelijk, de EU overweegt om het gratis weggeven van plastic tassen te verbieden. Ik weiger ze meestal of tijdens het kleding kopen, neem ik er één in de eerste winkel en gaat de rest daarbij in. En daarna worden ze sowieso grondig herbruikt tot de gaten erin vallen en tot slot dienen ze als prullenbakzak.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: haantje op 14 maart 2011, 20:12:51 ---Eindelijk, de EU overweegt om het gratis weggeven van plastic tassen te verbieden.
--- Einde van citaat ---
Een van de (weinige) goede dingen die de vorige Ierse regering wél goed heeft gedaan. Naast de invoering van een ondubbelzinnig rookverbod.
--- Citaat ---En daarna worden ze sowieso grondig herbruikt tot de gaten erin vallen en tot slot dienen ze als prullenbakzak.
--- Einde van citaat ---
Dat gebeurde me met die plastic tasjes van de Tesco sowieso. Ik had ze gebruikt om spullen te ordenen c.q. op te bergen, maar ik had dat beter zonder tasjes kunnen doen, want dat had me een boel plastic snippers en ergernis bespaard.
Poek:
Ik doe een paar maanden met een plastic boodschappentas, maar toch heb ik veel te veel plastic zakken in huis. Maar http://www.tassenbol.nl/ ziet er uit als een goede bestemming. Er zijn nog niet zo veel Albert Heijns die ze hebben, maar hopelijk volgen er meer (zeker nu ze geen gratis tasjes meer verstrekken).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie