Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
keijmel:
Met alleen al het niet eten van vlees/vis ben je goed bezig!
Goed voor het milieu, goed voor het tropisch regenwoud, goed voor de dieren en goed voor jezelf ; )
Yehudith:
We proberen zo milieubewust te leven, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan merk ik. Al denk ik dat wij in onze vriendenkring / familie wel het 'groenst' zijn. Geen vlees, wel af en toe vis (in mijn geval, vanwege de makkelijk opslabare hoeveelheid eiwitten en vet, maar dan wel het liefst duurzaam en lijngevangen), weinig melk en kaas, en sojatoetjes. Geen auto (met het OV is alles min of meer bereikbaar en alles binnen een straal van 10-15 km fietsen we).
Wel hebben we vaak onenigheid over het gebruik van water. Ik douche liever niet iedere dag, behalve met extreem warm weer en na het sporten, en als ik douche zo snel mogelijk. Mijn vriend daarentegen doucht 'om wakker te worden'. Iedere dag dus en dan nog met gemak 15-20 minuten. Ook het afwassen met hard stromend water ipv in een teil krijg ik er niet uit.. Achja, ik denk maar zo: hij bespaart al veel met zijn vegetarische levenswijze :P.
En vliegen, ja, zo in februari / maart ga ik toch graag even wat vitamine D oppikken in een warm land :).
Aiko:
Voor de liefhebbers van milieuvriendelijke(re) kleding: tegenwoordig is de Sustainable Fashion Card te verkrijgen. Opgezet door een voormalige collega van mij.
Om deze cadeaukaart meer marktbekendheid te geven, is er een crowdfundingactie gestart (https://www.voordekunst.nl/projecten/10121-sustainable-fashion-gift-card-1). Ben benieuwd. Hopelijk slaat het aan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie