Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Gwennepen:
--- Citaat van: brenda_lelie op 22 maart 2007, 13:15:01 ---
--- Citaat van: Meneer de Uil op 22 maart 2007, 13:11:56 ---Als er fosfaten in zitten is het niet goed, maar ik denk niet dat die er tegenwoordig nog in zitten.
--- Einde van citaat ---
Dan denk ik dat ecover wel meevalt, dit staat op hun site:
* ingrediënten van plantaardige oorsprong
* volledig en snel afbreekbaar
(OECD-test 301F, volledig product)
* minimale belasting van het waterleven
(OECD-test 201&202, volledig product)
* product niet getest op dieren
* geschikt voor veganisten
--- Einde van citaat ---
Ga ik dat kopen. :) Maar ik ben nog steeds wel nieuwsgierig of wat voor wasverzachter dan ook toevoegen slechter/beter is voor het milieu dan het stroomverbruik van een droger.
brenda_lelie:
Ik denk dat het lastig te vergelijken is omdat het allebei op een andere manier slecht is. hoewel het uiteindelijk natuurlijk om het stroomverbruik (van de droger versus het zuiveren van het water) gaat. Mijn gevoel zegt dat de droger slechter is.
Lady d'Arb@ñville:
Ik heb de indruk dat men nogal eens vergeet de energieverbruik/milieubelasting van de produktie van apparaten mee te rekenen.
Milieutechnisch heb je bijvoorbeeld niets aan een energievriendelijke vaatwasser, als de energie benodigd voor de produktie van het apparaat niet wordt terugverdiend door energiebesparing t.o.v. handmatig afwassen.
Harry:
Wij hebben een auto, we hebben een kind en ik heb één keer gevlogen naar Istanbul.
We hebben een huis met warmtepomp en balansventilatie. We hebben een vaatwasser en een gangbare wasdroger. We gaan altijd kamperen in Nederland.
Afvalscheiding doen we netjes op de GFT na, want die wordt net zo hard weer teruggeflikkerd bij het gewone afval.
We eten, als de financiën het toestaan, biologisch.
Harry:
--- Citaat van: M@ñiak op 22 maart 2007, 13:35:31 ---
Ik heb de indruk dat men nogal eens vergeet de energieverbruik/milieubelasting van de produktie van apparaten mee te rekenen.
Milieutechnisch heb je bijvoorbeeld niets aan een energievriendelijke vaatwasser, als de energie benodigd voor de produktie van het apparaat niet wordt terugverdiend door energiebesparing t.o.v. handmatig afwassen.
--- Einde van citaat ---
Daarom hebben wij bijvoorbeeld geen zonnepanelen op het dak laten zetten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie