Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (2/67) > >>

Dot:
Dat top ik niet; geen auto, geen kinderen... maar wel vliegen.

Lovelocker:
En 25... :O

Dot:

--- Citaat van: Lovelocker op 20 maart 2007, 21:14:28 ---En 25... :O

--- Einde van citaat ---

Tja, bieden doe ik over het hier en nu. :)
Maar ook geen plannen om milieu-onbewuster te gaan worden.

Roodbaard:
Ik probeer afval zoveel mogelijk te scheiden, zelfs kassabonnetjes gaan bij mij bij het oud papier. GFT wordt hier niet apart opgehaald, dat vind ik jammer maar ik laat het verder maar zo. Wel probeer ik mijn huisgenoten aan te sporen om hun afval ook zoveel mogelijk te scheiden (soms gooien ze gewoon glas in de prullenbak!), spaarlampen te kopen, te wassen met een volle trommel en 's avonds de kachel lager te zetten. Ik heb geen auto (zelfs geen rijbewijs), vlieg niet (heb ik toch ook geen geld voor) en geen kinderen (hell, ik ben 22!). Wat ik wel erg vind, is dat wij thuis geen groene stroom kunnen krijgen, omdat het woonbedrijf een of ander stom contract heeft met een leverancier van grijze stroom (zo noem je dat toch?). Ik heb daar wel eens achteraan gebeld, maar dan zeggen ze 'we zullen het meenemen in onze volgende vergadering', wat dan natuurlijk niets oplevert. Ik koop wel spullen in 'handige meeneemverpakking', maar ze verkopen mueslirepen nu eenmaal niet anders. Oh, en ik heb oplaadbare batterijen in mijn discman.

Jee, dit lijkt wel een kijk-mij-eens-goed-bezig-zijn-stukje, bleegh! Nou goed, dan ook nog even wat beter kan: ik zou misschien meer biologisch moeten eten, meer erachteraan gaan dat ik groene stroom krijg, gewone koekjes meenemen naar mijn stage, beter op mijn boodschappen letten zodat ik minder weg hoef te gooien, blik apart inzamelen en toch eens wat vaker tegen mijn vriend zeggen dat hij niet zoveel moet roken omdat dat echt niet alleen slecht is voor hém. En ouwe zooi naar de kringloop/leger des heils brengen in plaats van naar de container.

brenda_lelie:

--- Citaat van: Lovelocker op 20 maart 2007, 21:03:29 ---Ik rijd geen auto, ik heb nog nooit gevlogen en ik heb geen kinderen. Wie biedt meer  :P

--- Einde van citaat ---

Ik bied hetzelfde :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie