Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jij, milieubewust?
Maartje!:
--- Citaat van: Ligfietsertje op 23 maart 2007, 13:30:17 ---
--- Citaat van: Maartje! op 23 maart 2007, 13:15:01 ---en gestook in een tochtig oud huis...
--- Einde van citaat ---
Als het je eigen huis is kan ik je alleen maar aanraden om het goed te isoleren.
Maar zelf als het een huurhuis is waar je van plan bent om nog jaren te blijven wonen kan het financieel interessant zijn om nu behoorlijk te investeren in isolatie. Enkele honderden euro's per jaar zijn meestal zonder extreme investeringen uit te sparen.
--- Einde van citaat ---
Huurhuis. En met een eigenaar die er wel dubbele ramen in laat zetten (want daar krijg je subsidie op) maar niet de moeite neemt om de nieuwe ramen ook op de oude kozijnen aan te laten sluiten. Want of het daar kiert, daar kraait geen haan naar...)
Nevyn:
Hoe milieu-onvriendelijk is een brommer eigenlijk? Want Mike gaat wel elke dag op de brommer naar zijn werk.
Nou is het of met de brommer of met collega's mee met de auto. Openbaar vervoer is geen optie, het kan wel, maar sluit voor geen meter aan op zijn werktijden en fietsen is alleen leuk als het mooi weer is.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Maartje! op 23 maart 2007, 16:10:23 ---Huurhuis. En met een eigenaar die er wel dubbele ramen in laat zetten (want daar krijg je subsidie op) maar niet de moeite neemt om de nieuwe ramen ook op de oude kozijnen aan te laten sluiten. Want of het daar kiert, daar kraait geen haan naar...)
--- Einde van citaat ---
Vervelend! 'k Heb hier hetzelfde probleem in mijn barslecht geïsoleerde huur-appartement. En gezien ik niet van plan ben hier nog 5 jaar te wonen is het natuurlijk ook niet nuttig om grote investeringen te doen.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Nevyn op 23 maart 2007, 16:19:53 ---Hoe milieu-onvriendelijk is een brommer eigenlijk? Want Mike gaat wel elke dag op de brommer naar zijn werk.
Nou is het of met de brommer of met collega's mee met de auto. Openbaar vervoer is geen optie, het kan wel, maar sluit voor geen meter aan op zijn werktijden en fietsen is alleen leuk als het mooi weer is.
--- Einde van citaat ---
Qua verbruik is het natuurlijk beter dan alleen in de auto zitten. Maar gezien brommers na verkoop helemaal geen jaarlijkse controle moeten ondergaan zijn ze niet zelden erg slecht afgesteld en stoten ze, in verhouding met hun verbruik, erg veel rotzooi uit. Een goede afstelling van de motor is dus erg belangrijk.
En wat fietsen betreft, het valt me dagelijks op dat er in België en Nederland een massa mensen zijn die niet eens beschikken over goede regelkledij.
Op de brommer bij slechts weer lijkt me trouwens ook geen pretje, het lijkt me zelf nog erger dan op de fiets waar ik me tenminste warm op kan fietsen.
En moet goede fietskledij kan je zelf bij urenlange fietstocht bij verschrikkelijk weer perfect droog blijven.
Nevyn:
Nou goede regenkledij hebben we wel. Het is meer de combinatie met lichamelijk zware baan en (altijd) tegenwind, om 7 uur 's ochtends moeten beginnen, wel op tijd de pont moeten halen en maar afwachten hoe laat je weer klaar bent. 't Is een kilometer of 12 trouwens.
Hij heeft ook een warm pak voor op de brommer trouwens, dus koud krijgt ie het niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie