Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Jij, milieubewust?

<< < (18/67) > >>

braam:
Ik fiets altijd naar mijn werk, weer of geen weer. Moet ook met de pont. Dat is geen verdienste, ik ben denk ik verslaafd aan dat fietsen. Ik leen sporadisch een auto als ik elders nog een vergadering heb. Ik heb geen regenkleding. Ben wel op zoek. Goretex schijnt goed te zijn. Dat is een soort stof geloof ik. Nu neem ik een extra broek en paar sokken mee. Bij regen omkleden, natte kleding in de droger.

Lovelocker:
Ik heb begrepen dat er uit bromfietsen veel meer vuiligheid komt dan uit auto's. Maar misschien heb ik het niet goed begrepen. De brandstof deugt niet of zoiets.
Mijn hekel aan bromfietsen is nog groter dan aan auto's. De laatste dienen tenminste nog ergens voor  ;)
Behalve dat ze in grote getale zijn opgevoerd en zo, is het ook weer niet prettig er als fietser achter te zijn. Een stomfiets i.p.v. een bromfiets zou al een hele verbetering zijn  :O
En mietjes fietsen alleen bij mooi weer.

Anna:
Ik heb die test van de kleine aarde even uitgevoerd! Resultaat:

Uw voetafdruk is berekend. Uw score is 45. Dit correspondeert met circa 3 hectare.

Mijn voetafdruk --> 45
Landelijk gemiddelde --> 71
Eerlijke aarde --> 23

uw score (circa 3 hectare)
landelijk gemiddelde (circa 4.7 hectare)
eerlijk aarde-aandeel (circa 1.7 hectare)

Nou er is dus nog erg veel ruimte voor verbetering. Al moet ik zeggen dat het lastig in te vullen is omdat ik op dit moment thuis woon en dus niet alle keuze's beinvloedt. En de vraag over vliegen vond ik lastig want tot 2 jaar geleden heb ik nog nooit gevlogen en de laatste 2 jaar best veel omdat ik een jaar naar de States ben geweest en daar ook veel gereist heb!

Poek:
Net een retourtje Sydney geboekt. Ik daal flink op de schaal van Lovelocker...

Lovelocker:
Ik zag het al van verre aankomen, hoor. Doneer wat aan het koalabeertjesbrandwondencentrum en we praten er niet meer over. Of beter nog: ik heb een aantal Australische boompjes in wording en ik weet niet wat ik er mee moet. Kun je ze niet terug brengen en daar planten in een verkoold bos?
Het gaat om de Castanospermum australe. Dat is WOW, niet? Maar de mijne meten nu ongeveer 20 cm in hoogte en het zal tig jaar duren voordat boom zo spectaculair zal bloeien. Dan moet intussen het plafond worden uitgebroken.
Men zal wel moeilijk doen bij de douane, maar het is een geval van remigratie(soort van)  :P
Dat koop je dan met zijn drieen tegelijk in een pot van AH als "groene plant in pot".

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie