Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Liever dood dan opgesloten?
Draek:
--- Citaat van: Lovelocker op 22 maart 2007, 19:48:20 ---Ik moet er nu aan denken dat ze in Ouwehands Dierenpark zwaar gestoorde ex-"dansberen" hebben. Ik weet niet of ze gelukkig zijn.
--- Einde van citaat ---
Nou echt niet. Mijn zusje was een tijdje geleden bij een dierenpark geweest waar ze dus exdansberen hadden. Ze vond het erg zielig. Als er een menigte van mensen stond bij de beer ging die automatisch dansen. En al die mensen die het zagen gingen foto's nemen, klappen enzo.
Dat het dier een beter leven heeft dan als dansbeer ja.. maar het gaat er ook om dat men moet kijken of de situatie in een dierenpark geschikt is voor zo een dier. Nu wordt het nog steeds als een attractie gebruikt.
Ook zag mijn zusje een beer die constant naar boven liep en dan achteruit ging lopen weer naar beneden en dan weer naar boven etc.
Hizikigrrrl:
Het lijkt me dat ze beter af zijn in een lap bos met andere beren, dan aan een touwtje met een ring door hun neus in de stad. En dat hij als attractie gebruikt wordt, vind ik overdreven. Ze krijgen daar de ruimte en er staan niet 24 uur per dag mensen naar ze te loeren.
Dat gestoorde gedrag zal niet zo 1 2 3 verdwijnen, misschien zelfs wel helemaal nooit. Dat die beer nu danst zonder touwtje, zit er ook gewoon ingebakken. Misschien vindt hij de aandacht van die klappende mensen zelfs wel leuk. Mensen zijn niet de enige diersoort die daar gevoelig voor zijn ;).
Draek:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 23 maart 2007, 14:02:19 ---Het lijkt me dat ze beter af zijn in een lap bos met andere beren, dan aan een touwtje met een ring door hun neus in de stad. En dat hij als attractie gebruikt wordt, vind ik overdreven. Ze krijgen daar de ruimte en er staan niet 24 uur per dag mensen naar ze te loeren.
Dat gestoorde gedrag zal niet zo 1 2 3 verdwijnen, misschien zelfs wel helemaal nooit. Dat die beer nu danst zonder touwtje, zit er ook gewoon ingebakken. Misschien vindt hij de aandacht van die klappende mensen zelfs wel leuk. Mensen zijn niet de enige diersoort die daar gevoelig voor zijn ;).
--- Einde van citaat ---
Tuurlijk is die beter af.. dat zeg ik ook. Maar het gaat er om of dat op schaal veel beter is en of dat nog niet beter kan.
Vergeet niet dat het om zeer ernstig mishandelde dieren zijn die angst ingejaagd zijn door die trainingen. Het gestoorde gedrag zal idd niet verdwijnen denk ik, maar je moet als je dan toch een berenbos hebt met exdansberen, dan moet je zorgen dat mensen die gaan klappen etc. beboet worden of er op aangesproken worden. Hangen er bordjes daarover? Geen idee, maar zou wel moeten. Ook kan je het aantal mensen wat kan kijken dosseren, zodat de dieren niet al te gestresst raken als er 50 man naar ze staan te kijken.
Liever heb ik ze helemaal in een opvang die niet of amper mensen toe laat.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 23 maart 2007, 14:10:08 ---dan moet je zorgen dat mensen die gaan klappen etc. beboet worden of er op aangesproken worden.
--- Einde van citaat ---
Waarom? Omdat jij dat vindt?
Het lijkt me inderdaad geheel niet uitgesloten dat publiek en applaus een positieve stimulus vormen voor het welbevinden van die dieren.
Met publiek erbij zal hun (voormalige) trainer-eigenaar zich tenslotte wel een paar keer hebben moeten bedenken alvorens de dieren te straffen/kwellen. Dat ziet het publiek tenslotte niet graag.
Dus met publiek minder bang. Ook aangeleerd gedrag, dat wel.
Draek:
--- Citaat van: M@ñiak op 23 maart 2007, 14:28:26 ---
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 23 maart 2007, 14:10:08 ---dan moet je zorgen dat mensen die gaan klappen etc. beboet worden of er op aangesproken worden.
--- Einde van citaat ---
Waarom? Omdat jij dat vindt?
--- Einde van citaat ---
Nee, omdat dit niet goed is voor het dier lijkt mij.
--- Citaat ---Het lijkt me inderdaad geheel niet uitgesloten dat publiek en applaus een positieve stimulus vormen voor het welbevinden van die dieren.
Met publiek erbij zal hun (voormalige) trainer-eigenaar zich tenslotte wel een paar keer hebben moeten bedenken alvorens de dieren te straffen/kwellen. Dat ziet het publiek tenslotte niet graag.
Dus met publiek minder bang. Ook aangeleerd gedrag, dat wel.
--- Einde van citaat ---
Lijkt me niet. Het dier associeert klappend publiek met de pijn die hij kreeg bij de trainingen die het heeft moeten ondergaan om te dansen.
Het lijkt me toch echt niet goed voor het dier als die steeds herinnert moet worden aan die tijd.. het is beter voor het dier als die nu eindelijk eens een beer mag zijn ipv een dansbeer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie