Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Liever dood dan opgesloten?
Dot:
Op nu.nl
BERLIJN - Honderden mensen stonden zaterdagochtend in de rij voor de kassa's van de Berliner Zoo omdat ze het ijsbeertje Knut wilden zien. Knut vertoonde zich vrijdag voor het eerst in de buitenlucht. Hij mag voorlopig elke dag van 11.00 tot 13.00 uur naar buiten.
De Duitse zender ARD is zaterdag begonnen met een tiendelige documentairereeks, waarin Knut centraal staat. Het ijsbeertje, dat 5 december ter wereld kwam, werd verstoten door zijn moeder.
Dierenbeschermers pleitten ervoor het diertje af te maken, omdat hij zich te afhankelijk van mensen zou ontwikkelen. Het voorstel leidde tot een golf van verontwaardiging.
Lovelocker:
Ik heb nu de versie gehoord van de betreffende bioloog....er klopt helemaal niets van. Totaal gehypt door Bild en eigen leven gaan leiden. Bioloog wilde een soort van proefproces uitlokken, omdat directeur eerder een dier in had laten slapen, waar hij juist tegen was. Saillant: bioloog is tegen het houden van dieren in dierentuinen. Maar hij krijgt nu wel levensbedreigingen. Een beetje ingewikkeld verhaal...ik hoop nu maar dat ik het goed opgepikt heb. Men wil plat de emoties volgen tegenwoordig. Misschien kan Knut een vinger afbijten binnenkort. Wel zo gezond.
Mensen zijn gestoord, vooral zij die iets aannemen wat in een leugenkrant staat en verder niet kunnen nadenken.
Roodbaard:
Hopelijk wordt dit nieuwe nieuws ook zo wijd verspreid als het nieuws dat hij dood zou moeten. Nu denkt iedereen dat dierenbeschermers een stelletje mongolen zijn.
J@n:
--- Citaat van: Roodbaard op 26 maart 2007, 11:14:18 ---Hopelijk wordt dit nieuwe nieuws ook zo wijd verspreid als het nieuws dat hij dood zou moeten. Nu denkt iedereen dat dierenbeschermers een stelletje mongolen zijn.
--- Einde van citaat ---
Dat is niet meer terug te draaien. Het is ook wel een beetje behoorlijk stom om je te laten verleiden tot zulke als-dan-hypotheses in een gesprek met een journalist van Bild Zeitung.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: J@n op 26 maart 2007, 13:01:42 ---een beetje behoorlijk stom
--- Einde van citaat ---
Wat een mongool, dan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie