Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Kippen en eieren

(1/14) > >>

Ineke:
Hoe kan een verdrietig van de dieren gestolen product als ei lekker zijn als je het goed bekijkt?

Kippen leggen van nature niet iedere dag een ei. stel je eens voor zo'n kip die legt een ei waar een kuikentje uit zou moeten komen, (als alle haantjes niet meteen na het uit komen vergast zouden zijn tenminte) ze komt terug en het ei is weg, de kip legt een nieuwe en is weer verdwenen, en  dat zo een heel leven lang. . .
vegetarisch zijn is beter dan dan niets te veranderen, daar niet van, daarom moet ik niet te hard kafferen op vegetariërs,
maar soms schuilt er misschien meer leed in een heel leven bestolen te worden ... en dan tenslotte toch nog geslacht te worden...
hoe minder dierlijke producten hoe beter de smaak.

proud-veggie:

--- Citaat van: Ineke op 02 april 2007, 16:11:33 ---Hoe kan een verdrietig van de dieren gestolen product als ei lekker zijn als je het goed bekijkt?

Kippen leggen van nature niet iedere dag een ei. stel je eens voor zo'n kip die legt een ei waar een kuikentje uit zou moeten komen, (als alle haantjes niet meteen na het uit komen vergast zouden zijn tenminte) ze komt terug en het ei is weg, de kip legt een nieuwe en is weer verdwenen, en  dat zo een heel leven lang. . .
vegetarisch zijn is beter dan dan niets te veranderen, daar niet van, daarom moet ik niet te hard kafferen op vegetariërs,
maar soms schuilt er misschien meer leed in een heel leven bestolen te worden ... en dan tenslotte toch nog geslacht te worden...
hoe minder dierlijke producten hoe beter de smaak.

--- Einde van citaat ---

Dat is niet helemaal waar. Wij hebben 3 kippen vroeger gehad en die liepen de hele dag vrij rond en iedere morgen lagen er 3 eieren. Deze kippen legden iedere dag eieren. En daar komen heus geen kuikens uit, want de eieren waren niet bevrucht. We hadden geen haan. Als iemand het ei wegpakt, maakt niet uit want de kippen doen er niets mee. Denk je dat ze het zelf gaan opeten?

Bio-industrie ben ik uiteraard een groot tegestander van en we hebben nu uitsluitend nog vrije uitloop-eieren.

Ineke:
Dat komt natuurlijk omdat de mensen de dieren in een onnatuurlijke situatie laten leven, in normale natuurlijke omstandiheden is er altijd een haan aanwezig die de eieren bevrucht,  omdat kippen al eeuwen in onnatuurlijke omstandigheden gehouden worden, zijn ze zo van 'de weg kwijt'  dat ze maar blijven leggen ze hebben zich gewoon aangepast aan een onnatuurlijke situatie.

Kippen die uit een broedmachine komen schijnen ook niet op eieren te broeden heb ik wel eens gehoord.
Hoe dan ook vindt ik het geen voedsel voor mensen, mochten de kippen toch maar blijven leggen dan zouden ze in de natuur door wezels of zo opgegeten en dan is het ook niet nodig om overtollige kippen af te schieten of dat ze door honger of roofdieren gedood hoeven te worden.

ik ben er van overtuigd dat als mensen kippen echt in het wild loslaten ze waarschijnlijk na een tijd weer tot het normale terug keren en alleen maar eieren leggen als ze bevrucht zijn, een paar keer per jaar,
er moet natuurllijk wel een haan bij zijn.
op de een of andere manier hebben de mensen alles uit balans gebracht.

proud-veggie:

--- Citaat van: Ineke op 04 april 2007, 15:43:04 ---Dat komt natuurlijk omdat de mensen de dieren in een onnatuurlijke situatie laten leven, in normale natuurlijke omstandiheden is er altijd een haan aanwezig die de eieren bevrucht,  omdat kippen al eeuwen in onnatuurlijke omstandigheden gehouden worden, zijn ze zo van 'de weg kwijt'  dat ze maar blijven leggen ze hebben zich gewoon aangepast aan een onnatuurlijke situatie.

--- Einde van citaat ---

Alles en iedereen leeft tegenwoordig in een onnatuurlijke situatie. Ook wij. Wij klagen toch ook niet dat we in steden wonen. Dat is ook onnatuurlijk

Poek:
Wat hebben homo’s, vegetariërs, abortus, huisdieren en natuurbeheer gemeen? Er zijn nogal wat mensen die het onnatuurlijk vinden.

(O, sorry Sander)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie