Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Kippen en eieren

<< < (3/14) > >>

Sanja:

--- Citaat van: proud-veggie op 04 april 2007, 18:33:15 ---Wie zegt dat ik de eieren in de winkel koop?
--- Einde van citaat ---
Jij, omdat je het hebt over 'biologische eieren' en ik neem niet aan dat als jij kippen gaat houden, je de eieren gaat laten keuren voordat je ze op gaat eten.

--- Citaat ---Ik wil zelf 2 of 3 kippen. En daar is niets van dierenleed aan, hoor.

--- Einde van citaat ---
En wat denk je dat er met de hanen gebeurt is tijdens de productie van die kippen? Het is inderdaad wel minder, maar helemaal geen dierenleed, nee.

proud-veggie:
Toen we kippen hadden aten we die eieren gewoon op. Je hoeft ze echt niet goed te keuren.

Sanja:
 ???

Jij vroeg wie zei dat je die eieren in de winkel kocht, en ik antwoordde daarop jij (impliciet weliswaar), omdat je het had over biologsiche eieren. Een ei is echter pas biologisch als het goed gekeurd is door de ehh.. biologische keurmerkdienst.

Maar dat terzijde, want daar gaat het hier verder ook niet om.

proud-veggie:
Ik gaf ook aan dat ik zelf kippen wil houden. En dat is geen dierenleed, want die kippen hebben een goed leven. En waarom zou je de eieren dan niet mogen eten? Moet je ze dan weggooien?

Sanja:
Lees nou even waar ik antwoord op gaf.

En lees dit ook nog eens:

--- Citaat ---En wat denk je dat er met de hanen gebeurt is tijdens de productie van die kippen? Het is inderdaad wel minder, maar helemaal geen dierenleed, nee.
--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: proud-veggie op 04 april 2007, 21:19:49 ---En waarom zou je de eieren dan niet mogen eten? Moet je ze dan weggooien?

--- Einde van citaat ---
Je zou ze ook weg kunnen geven, maar dit is een beetje een onzinnige redenering. Eet jij vlees op als het anders weggegooit gaat worden? Het moet er gewoon niet zijn in the first place imho.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie