Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Kippen en eieren
Lovelocker:
M.i.: heeft Sanja een sterk punt.
Het enige sterke punt wat ik in deze draad lees. Veel mensen raken ver van de natuur af, dat is mij wel duidelijk.
Monique:
Ik had 2 hanen en de een heeft de ander uitgemoord, zo gaat het dan ook weer in de dierenwereld. Ben je geen dierenvriend als je daar niet in ingrijpt? Ik kan me voorstellen dat het op de kinderboerderij ook op die manier gebeurt. Overigens bij afwezigheid van een haan in een toom kippen neemt één van de kippen de rol van haan over, en kan de groep de 'minste' kip in de toom ook doodpikken.
Poek:
--- Citaat van: Modub op 04 april 2007, 21:31:26 ---M.a.w. ook uit deze discussie blijkt weer dat de grens voor de ene vegetariër anders ligt dan voor de andere (veganist). Ieder trekt z'n eigen grens waar ie zich prettig bij voelt en hoeft daarvoor niet veroordeeld te worden door anderen. Daarentegen is het ook niet aan jou (lees jou in algemene zin) om anderen te veroordelen als zij hun grenzen minder strikt stellen dan jijzelf. Ook wel genaamd: tolerantie.
--- Einde van citaat ---
Dat ieder zijn/haar eigen grenzen heeft betekent toch niet dat je niet kan discussieren over gevolgtrekkingen zoals 'Ik vind niet dat er dierenleed aankleeft om een biologisch eitje te eten.'?
Lovelocker:
Ik ben het natuurlijk met je eens, Monique. Zelf overwogen kippen te houden. Toch heeft Sanja denk ik een sterk punt, als het houden van veel dieren betreft.
Eigenlijk weet ik niet goed te reageren op het bericht van Ineke, zonder haar te kwetsen. En dat wil ik niet. "Kom op, zeg"...zoiets denk ik. Het is overal oorlog op deze wereld. Ik snap niet dat mensen denken dat de dierenwereld een soort van fabeltjesland is ;)
Kippen zijn de hindoes onder de dieren. Ik doel op het kastenstelsel, he...
Sanja:
--- Citaat van: Modub op 04 april 2007, 21:33:50 ---Ik had 2 hanen en de een heeft de ander uitgemoord, zo gaat het dan ook weer in de dierenwereld. Ben je geen dierenvriend als je daar niet in ingrijpt? Ik kan me voorstellen dat het op de kinderboerderij ook op die manier gebeurt.
--- Einde van citaat ---
Dat kan ik me ook voorstellen ja. Ik kan me eigenlijk nog beter voorstellen dat er daar gewoon geen/weinig hanen 'binnenkomen'/mogen blijven leven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie