Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Kippen en eieren
Monique:
--- Citaat van: Poek op 04 april 2007, 21:41:34 ---
--- Citaat van: Modub op 04 april 2007, 21:31:26 ---M.a.w. ook uit deze discussie blijkt weer dat de grens voor de ene vegetariƫr anders ligt dan voor de andere (veganist). Ieder trekt z'n eigen grens waar ie zich prettig bij voelt en hoeft daarvoor niet veroordeeld te worden door anderen. Daarentegen is het ook niet aan jou (lees jou in algemene zin) om anderen te veroordelen als zij hun grenzen minder strikt stellen dan jijzelf. Ook wel genaamd: tolerantie.
--- Einde van citaat ---
Dat ieder zijn/haar eigen grenzen heeft betekent toch niet dat je niet kan discussieren over gevolgtrekkingen zoals 'Ik vind niet dat er dierenleed aankleeft om een biologisch eitje te eten.'?
--- Einde van citaat ---
Inderdaad, en daarom trekt gedeeltelijk quoten dingen ook uit zijn verband, want ik zei ook nog:
--- Citaat ---Feit blijft dat door het nuttigen van bepaalde dierlijke producten er dierenleed aan te pas komt
--- Einde van citaat ---
Poek:
Maar die uitspraak lijkt me meer iets voor de tweede kamer dan voor een forum, want je zegt er niets mee over de genoemde stelling :P
Draek:
--- Citaat van: proud-veggie op 04 april 2007, 16:37:30 ---Ik wil uiteindelijk gewoon ovo-vegetarier worden.
--- Einde van citaat ---
Ben benieuwd wat je volgende week weer wilt worden...
Over eieren.. als je kippen in de natuur vrij laat zullen ze nog wel gewoon meer eieren leggen. De voorouder van de kippen legde iets van 12 eieren per jaar. Kippen zijn zo gefokt dat ze meer leggen.
Hanen bij elkaar kan, maar je moet er geen kippen tussen hebben lopen. Dan wordt het geruzie vooral.
proud-veggie:
--- Citaat van: Christiaan op 04 april 2007, 23:06:59 ---
--- Citaat van: proud-veggie op 04 april 2007, 22:07:56 ---De politie staat niet altijd aan de morele juiste kant. De hele samenleving niet. Dat zouden wij vegetariers toch moeten weten. Vlees eten is moreel niet juist, maar helaas wel legaal.
--- Einde van citaat ---
Ik zou niet zo hard roepen als je misdaden nog niet verjaard zijn!
--- Einde van citaat ---
Waar heb jij het over?
Sanja:
--- Citaat van: Sanja op 04 april 2007, 17:48:26 ---En wat dacht je van de 'waardeloze haantjes' die gelijk de hakselmolen ingaan?
--- Einde van citaat ---
Ik zie net dat dat er dertig miljoen per jaar zijn in Nederland. Dertig miljoen!* :o
*Niet allemaal de hakselmolen in, ze worden ook vergast.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie