Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Proefdiervrije producten

<< < (3/75) > >>

Hausfrau:
Ik vind het vrij moeilijk om een afgewogen keuze te maken tussen proefdiervrij en gifvrij. Zo heb ik nu babydoekjes van Huggies. In Europa verreweg de minst giftige, maar wel getest op dieren, maar ja, voor de kinderen...
Overigens moet je niet teveel vertrouwen op Greenpeace (herrinnert iemand zich de Brent Spar). Elk bedrijf dat niet reageert op een evt. vraag om info wordt als fout bestempeld. Dat is ook bij Beiersdorf het geval.
Hetzelfde geldt voor het gifvrije deel. Greenpeace geeft namelijk niet aan hoe giftig iets is. Als een product dus voor 0.00001% giftig is en de producent wil het niet eruit halen is het rood. Als een product voor 50% giftig is maar de producent wil het er 'op termijn' uithalen is het oranje. Niet helemaal correct n.m.m. Voor gifinfo vertrouw ik op het EWG report Skin deep, daar staan producten gerangschikt op niveau van gif (onafhankelijk vastgesteld). En voor proefdiervrij op PETA.

Anna:
Hausfrau --> mocht je gifvrije, proefdiervrij en milieu vreindelijke babydoekjes zoeken zou je eens online moeten kijken op: www.drugstore.com en dan klikken op de natural store. Dan zoeken voor babyproducten, ze hebben daar veel dingen van onder andere: 7th generation.

Nou weet ik natuurlijk niet of het veel duurder is, maargoed huggies klinkt ook best prijzig  :) Ik denk dat als je een groot aantal tegelijk in zou kopen de verzendkosten in het niet vallen...

Hausfrau:
Gelijk even gekeken. Als ik 10 pakken bestel dan kosten die (ongeveer) 40 euro, de verzendkosten zijn dan ongeveer 80 euro. Da's dus totaal ongeveer 3x zo duur als Huggies (die al allejezus duur zijn, maar ja). Ik denk trouwens over te gaan naar Nivea, lost in ieder geval 1 probleem op...

Anna:
Nee haha dat is inderdaad niet echt een 'oplossing'!

Maar ach het was het kijken waard, zal ook wel duurder zijn om te versturen omdat het zo zwaar is! Maar wie weet vind je wel wat anders (lichter  ;)) op die site, ze hebben echt een grote selectie mens, dier en aarde vreindelijke dingen!!

moon_rose:
ik ben er ook heel veel mee bezig geweest, en er is een (spaanse helaas, maar voor merknamen maakt dat niks uit) site waar veel merken op staan die proefdiervrij zijn: http://www.refugiokimba.org/noticias/experimentacion.html
voor de rest heb ik hier een lijst van merken die je als diervriend beter maar kunt vermijden. het zijn meer merken dan je denkt die dierproeven doen. als je niet zeker weet of een product proefdiervrij is, kun je kijken bij welke grote cosmeticaproducent het product hoort.  in het begin vond ik het wel lastig om sommige fijne producten niet meer te kopen, maar het went wel :)

Gemey Paris - L'Oréal
Sanex - Kortman Intradal
Lancaster - Lancaster group The Netherlands
Diadermine - Schwarzkopf & Henkel
Fa - Schwarzkopf & Henkel
Laboratoires Garnier - L'Oréal
Colgate - Colgate - Palmolive Nederland BV
Head & Shoulders - Proctor&Gamble
Dove - Unilever
L'Oreal - L'Oréal
Andrélon - Andrélon Lever Fabergé
Schwarzkopf - Schwarzkopf & Henkel