Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Proefdiervrije producten

<< < (65/75) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: *Lelle* op 20 december 2009, 18:30:15 ---Op pdv wordt opeens Lóreal geroemd. Dat was jarenlang toch het verschrikkelijkste merk dat er was? Wanneer is die ommekeer gekomen?
http://www.proefdiervrij.nl/nieuws/triodos-bank-loreal-beste-cosmeticabedrijf

--- Einde van citaat ---

Beetje vreemd, maar waarschijnlijk komt het puur vanwege de investeringen van L'Oreal in proefdiervrije producten. Voor zover ik weet testen ze nog gewoon en waren ze faliekant tegen het Europees verbod op vivisectie voor cosmetica.

Draek:
Ja denk ik ook. Ze hebben allerlei bedrijven overgenomen. Hun lobby voor dierproeven zouden ze ook moeten laten meewegen.

LelleL:
Nog steeds geen L'oreal voor mij dus ;)

Hizikigrrrl:
Nog even voortbordurend op het bovenstaande:

Zou het niet beter zijn om wél producten van L'Oreal en bv. Gilette te kopen, juist omdat zij zoveel investeren in dierproefvrije methoden? Een verbod er op moest toch door de politiek geinitieerd worden en uiteindelijk, jaren verder, profiteren bedrijven als The Body Shop en het Kruidvat van de nieuwe ingredienten en methoden die zij hebben ontdekt.
Hoe meer geld zulke bedrijven verdienen (hoewel het aandeel echt niet enorm zal stijgen als die paar antidierproefaanhangers ineens hun producten gaan kopen), hoe meer geld ze kunnen besteden aan dierproefvrije methoden. Dat moeten ze immers wel, omdat ze straks niet meer mogen testen.

Draek:
Nee, beter is om niet producten van ze te kopen. Daarmee geef je als consument een signaal. Met kopen geef je geen signaal.

L'Oreal besteed geld in lobbyen om dierproeven toe te blijven staan. P&G zal dat ongetwijfeld ook doen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie